Voor een betere surfervaring, gelieve een andere compatibele browser te gebruiken zoals Firefox of Google Chrome

Wat te doen bij storm en schade?

Storm

Weervoorspelling

Volgens de laatste weervoorspellingen wordt er de komende dagen stormweer voorspeld. 

Wij helpen u graag verder met enkele tips en contactinformatie:

 

Wat doen indien uw verzekerd goed getroffen wordt?

Schadeaangifte online Geef uw schade aan in Beobank Mobile (Menu > Verzekeringen > onderaan "Een schadegeval aangeven") of in Beobank Online

Mail voor schadeaangifte Of contacteer ACM Belgium NV (de verzekeraar) via schade@acm.be

Schadeaangifte telefonisch Bij ernstige schade neemt u contact op per telefoon met de verzekeraar op het nummer +32 (0)2 405 17 45

  • Neem foto’s van de schade; 
  • Vraag offertes aan (bij de hersteller) met een schatting van de herstellingskosten;
  • Verzamel de facturen van de dringende herstellingen;
  • Opgelet! In geval van dringende reparaties is het noodzakelijk de vervangen onderdelen bij te houden voor een eventuele expertise.

Vergeet bij uw aangifte niet om uw polisnummer van uw contract en het adres waar de schade zich voordeed, te vermelden!

 

Enkele preventietips:

  • Sluit uw ramen en deuren;
  • Controleer uw dakgoten, regenpijp, regenputjes op eventuele verstoppingen;
  • Controleer grondig of er niets los zit aan uw verzekerd goed of dak;
  • Zet alles maximaal in een afgesloten ruimte, denk vooral aan tuinmeubelen, bloembakken...;
  • Zet zaken in kelders en ondergrondse parkings zoveel mogelijk van de grond en controleer regelmatig of die nog droog zijn;
  • Parkeer uw wagen op een veilige plaats: in een garage, carport. Vermijd het parkeren van uw wagen onder een boom;
  • Doe een controleronde! Doe dit niet als het stormt, maar wel als het licht is en de storm is gaan liggen;
  • Controleer ook het dak, u merkt soms niet direct dat er een dakpan is afgewaaid.

Hoe kunnen we u helpen?