Vraag & Antwoord

Hoe stel ik mijn PIN-code in wanneer ik mijn nieuwe Digipass de eerste keer aanzet?

Wanneer u uw Digipass de eerste keer aanzet, vraagt hij u een PIN-code van 5 cijfers te creëren, waarbij u twee maal na mekaar een getal van 5 cijfers moet ingeven. Deze vraag krijgt u enkel bij het eerste gebruik van het apparaat wanneer u het inschakelt via de groene knop.

  1. Hou de groene ‘OK’ knop gedurende 3 seconden ingedrukt : de boodschap ‘New PIN?’ verschijnt op het scherm van uw Digipass.
  2. Geef een pincode van 5 cijfers van uw keuze in en druk op ‘OK’ : u krijgt de boodschap ‘Confirm PIN’.
  3. Geef nogmaals dezelfde pincode van 5 cijfers in en druk op ‘OK’ : op uw scherm verschijnt ‘New PIN (OK)’. Uw Digipass is nu klaar voor gebruik.
  4. Op uw Digipass verschijnt een code van 8 cijfers die u op uw Beobank Online scherm invult naast 'Digipass Code'.
  5. Hou de groene ‘OK’ knop gedurende 3 seconden ingedrukt om de Digipass uit te zetten.
  6. Deze pincode zal u vanaf nu nodig hebben bij elk toekomstig gebruik van uw Digipass.

Ik maak gebruik van Beobank Online en ik zou mijn rekeninguittreksels online willen ontvangen.

Voor uw bankrekeningen 
Kies de optie ‘Documenten en contracten’ onder de rubriek ‘Diensten’ in het menu.

Voor uw kredietkaart(en) 
Kies de optie ‘Inschrijving voor online uittreksels’ onder de rubriek ‘Transacties’ in het menu.

Vanaf nu hebt u online toegang tot uw uittreksels die gedurende 5 jaar bewaard worden en zult u maandelijks een e-mail ontvangen die u verwittigt wanneer een nieuw uittreksel beschikbaar is. U ontvangt geen uittreksels meer per post.

Wat moet ik doen als mijn telefoon gestolen wordt?

Zelfs dan zijn er verschillende zaken die u beschermen. Allereerst is er uw Beobank Mobile geheime code die de toegang tot uw rekeningen beveiligt. Tenslotte hebt u waarschijnlijk ook een toegangscode die uw smartphone zelf beveiligt.

Niettemin kunt u ons bij diefstal contacteren op het nummer +32 2 626 50 50, waarna wij het nodige doen om de toegang tot Beobank Mobile via ons systeem te blokkeren. Deze dienst is bereikbaar van maandag tot vrijdag van 8u tot 20u en op zaterdag van 9u tot 12u30.

Hoe kan ik Beobank Mobile activeren?

Als u al een Digipass hebt, kunt u meteen aan de slag om Beobank Mobile te activeren:

  1. Download de Beobank Mobile app via onderstaande links naar de app store die overeenkomt met uw smartphone.
  2. Open de app en meld u aan met uw Beobank Online gebruikersnaam en wachtwoord.
  3. Registreer uw smartphone en beveilig hem aan de hand van uw Digipass.
  4. Kies uw Beobank Mobile geheime code. Vanaf nu hebt u voldoende aan uw Beobank Mobile geheime code om u aan te melden en uw verrichtingen te doen.

Indien u geen Digipass hebt, kunt u gewoon de app downloaden via de links hieronder naar de app store die overeenkomt met uw smartphone. U opent de app en meld u aan met uw Beobank Online gebruikersnaam en wachtwoord.

U kunt in dit geval enkel de situatie en laatste transacties van uw kredietkaarten raadplegen.

Indien u ook andere rekeningen bij Beobank hebt en u die via Beobank Mobile wilt beheren en gebruiken, raden we u aan om via één van onze agentschappen een Digipass te bestellen.

Werkt Beobank Mobile op alle types van smartphone?

De Beobank Mobile applicatie kan gebruikt worden op Apple (iOS versie 7.0 of hoger) en Android (versie 4.0.3 of hoger) smartphones en tablets.

Beobank Mobile kan bovendien zonder enige beperking op meerdere apparaten gebruikt worden.

Wat moet ik doen indien ik mijn Beobank Mobile code vergeten ben?

In dat geval moet u uw profiel  verwijderen; uw profiel opnieuw te registreren en een nieuwe Beobank Mobile geheime code kiezen.

Hoe kan ik toegang krijgen tot Beobank Online?

Vraag een Beobank Online toegang in uw Beobank verkooppunt. Zij bezorgen u uw gebruikersnaam, uw initieel wachtwoord, en uw Digipass als u houder bent van een zichtrekening.

Om in te loggen klikt u op de Beobank Online,  kiest u het type login (met of zonder Digipass) en vult u de gevraagde gegevens in op het scherm. Bij uw eerste login zult u om veiligheidsredenen een nieuw persoonlijk wachtwoord moeten kiezen.

Hebt u enkel een kredietkaart bij ons? Dan hebt u geen Digipass nodig. Een gebruikersnaam en wachtwoord volstaan.

Moet ik klant zijn bij Beobank om een Beobank Home Secure abonnement aan te gaan?

Nee, u moet geen klant zijn bij Beobank om een Beobank Home Secure abonnement aan te gaan.

Is het alarmsysteem compatibel met de aanwezigheid van een huisdier?

Ja, u kunt over de diensten van Beobank Home Secure beschikken zelfs als u één of meerdere huisdieren hebt. Als u wenst dat ze kunnen blijven rondlopen in de bewaakte ruimte zelfs wanneer het alarmsysteem ingeschakeld is, raadpleeg onze technische adviseur die u de geschikte configuratie voor de aanwezigheid van dieren zal aanraden.

Hoe lang duurt de installatie van het draadloos systeem?

De installatie van het alarmsysteem wordt uitgevoerd in een beetje meer dan 3 uur. Een technisch adviseur komt bij u thuis, voert een veiligheidsdiagnose uit van de verschillende ruimten en installeert het alarmsysteem naargelang de configuratie van uw woning en uw levensgewoonten. De uitrusting is draadloos en vergt geen ingrijpende werkzaamheden. De technische adviseur stelt het alarmsysteem in dienst, verbindt het met het controlecentrum en geeft de aanwezige gebruikers een opleiding voor het gebruik ervan.