Welkom op de Klantondersteuning professionelen

Wat is uw vraag?

FAQ


Veelgestelde vragen
Veelgestelde vragen
  • Op Beobank Online met uw computer

    Gebruikersnaam, wachtwoord en Digipass

    Gebruikersnaam

    De gebruikersnaam bestaat uit een reeks tekens en/of cijfers waarmee u kunt inloggen op uw onlineaccount. Die wordt u meegedeeld wanneer het contract voor internetbankieren door uw toegewezen adviseur wordt aangemaakt en is te vinden op het contract zelf.

    Wachtwoord

    Bij het aanmaken van uw online toegang, stuurt uw toegewezen adviseur u een tijdelijk wachtwoord per sms. Dit blijft geldig totdat u het wijzigt.

    Bij uw eerste aanmelding dient u het tijdelijke wachtwoord in te voeren.

    Nadat u bent ingelogd, wordt u gevraagd om een nieuw, persoonlijk wachtwoord te kiezen.

    Digipass

    De Digipass wordt verstrekt door uw adviseur bij het aanmaken van uw toegang.

    Deze Digipass is gekoppeld aan uw gebruikersnaam en alleen daaraan: hij kan dus niet worden verwisseld met een andere Digipass.

    Hoe kiest u de pincode?

    Bij het eerste gebruik van uw Digipass, toont het scherm 'NEW PIN?': kies een pincode van vijf cijfers naar keuze en klik op OK.

    itsme®

    Door itsme® te gebruiken, hoeft u uw gebruikersnaam en wachtwoord niet te onthouden, of de Digipass te gebruiken bij elke inlogpoging.

    Om een itsme®-account aan te maken, heeft u het volgende nodig:

    • Een eID-kaartlezer;
    • Uw identiteitskaart;
    • De pincode van uw identiteitskaart;
    • Een persoonlijke gsm met een Belgische simkaart.

    Heeft u hulp nodig? Raadpleeg onze ondersteunings-PDF: Eerste aanmelding op Beobank Online.

    Op Beobank Mobile met uw smartphone

    Als u nog nooit hebt ingelogd op uw toegang tot internetbankieren, moet u eenmalig inloggen met uw gebruikersnaam, wachtwoord en Digipass. Als u al een eerste keer bent ingelogd bij deze gegevens, kunt u vervolgens itsme® gebruiken om u aan te melden bij de applicatie.

    De applicatie zal u vervolgens vragen om een persoonlijke 6-cijferige pincode in te stellen waarmee u de volgende keer kunt inloggen.

    Heeft u hulp nodig? Raadpleeg onze ondersteunings-PDF: Eerste aanmelding bij Beobank Mobile.

    Was dit antwoord nuttig?
    Nee Ja

    Opgelet: uw commentaar zal niet worden beantwoord. Voer geen persoonlijke gegevens in


    Verzenden
  • Een kaart blokkeren is een onherroepelijke actie: tenzij u anders aanvraagt, wordt er een nieuwe kaart besteld en verzonden naar het adres dat in uw dossier staat.


    Een Visa PRO-kaart (uitgestelde betaling) blokkeren
    Neem contact op met Card Stop via 078/170.170.


    Een debet- of kredietkaart blokkeren

    Per telefoon

    • Tijdens de ondersteuningsuren (maandag tot vrijdag van 8u tot 20u en zaterdag van 9u tot 12u30): neem contact op met het Beobank Service Center op 02/622.20.00.
    • Buiten de ondersteuningsuren: neem contact op met Card Stop op 078/170.170.

    Via Beobank Online

    • Ga naar het tabblad 'Transacties > Kaarten - Mijn kaarten beheren'.
    • Selecteer de kaart die u wilt blokkeren.
    • Klik rechts bovenaan uw scherm op 'Blokkeren'.

    Via Beobank Mobile

    • Ga naar het tabblad 'Rekeningen > Kaarten'.
    • Selecteer de kaart die u wilt blokkeren.
    • Klik op 'Blokkeren'.
    Was dit antwoord nuttig?
    Nee Ja

    Opgelet: uw commentaar zal niet worden beantwoord. Voer geen persoonlijke gegevens in


    Verzenden
  • Debetkaart
    U kunt de pincode van uw debetkaart raadplegen via uw online toegang.

    Met uw computer op Beobank Online
    Ga naar het tabblad 'Transacties - Kaarten - Mijn kaarten beheren'.

    Als u meerdere kaarten hebt, selecteert u de kaart waarvoor u de code wilt raadplegen.
    In het vak 'Geheime code' klikt u op 'Raadplegen'.

    Met uw smartphone op Beobank Mobile
    Ga naar het tabblad 'Rekeningen > Kaarten' (bovenaan uw scherm).

    Als u meerdere kaarten hebt, selecteert u de kaart waarvoor u de code wilt raadplegen.
    Klik op 'Geheime code'.

    Hebt u uw kaart geblokkeerd na drie opeenvolgende codefouten? Neem dan contact op met het Beobank Service Center op 02/622.20.00 (van maandag tot vrijdag van 8u tot 20u en zaterdag van 9u tot 12u30) om de code opnieuw in te stellen.


    Uitgestelde betaalkaart (Visa PRO)

    • Als u de pincode op uw kaart bent vergeten
    • Of uw kaart hebt geblokkeerd na 3 opeenvolgende codefouten

    Neem dan contact op met het Beobank Service Center op 02/622.20.00 (maandag tot vrijdag van 8u tot 20u en zaterdag van 9u tot 12u30) om deze pogingen opnieuw in te stellen en een codeherinnering te verkrijgen.

    Was dit antwoord nuttig?
    Nee Ja

    Opgelet: uw commentaar zal niet worden beantwoord. Voer geen persoonlijke gegevens in


    Verzenden
  • Gebruikersnaam vergeten

    Bent u zelfstandig ondernemer? Klik op de inlogpagina op ‘Probleem om in te loggen’ en vervolgens op ‘gebruikersnaam vergeten’.

    Vertegenwoordigt u een bedrijf of een rechtspersoon? Neem dan contact op met het Beobank Service Center op 02/622.20.00 (maandag tot vrijdag van 8 tot 20 uur en zaterdag van 9 tot 12.30 uur).

    Wachtwoord vergeten

    Klik hier om direct naar het wachtwoordherstelformulier te gaan.

    Hiervoor hebt u uw gebruikersnaam nodig.

    Pincode Digipass vergeten

    Neem contact op met het Beobank Service Center op 02/622.20.00 (maandag tot vrijdag van 8 tot 20 uur en zaterdag van 9 tot 12.30 uur).

    U hebt uw Digipass nodig wanneer u belt.

    Geheime code van Beobank Mobile vergeten

    Klik op de inlogpagina van de applicatie op ‘Beobank Mobile geheime code vergeten’.

    U moet uw inloggegevens (gebruikersnaam, wachtwoord en Digipass) of een itsme®-account hebben.

    Was dit antwoord nuttig?
    Nee Ja

    Opgelet: uw commentaar zal niet worden beantwoord. Voer geen persoonlijke gegevens in


    Verzenden
  • Heeft u een extra debet- of kredietkaart nodig voor een medewerker?

    Het is niet mogelijk om via internetbankieren een bijkomende kaart aan te vragen.

    Om een extra debet- of kredietkaart aan te vragen, neemt u contact op met uw adviseur.

    Was dit antwoord nuttig?
    Nee Ja

    Opgelet: uw commentaar zal niet worden beantwoord. Voer geen persoonlijke gegevens in


    Verzenden
  • Er moet een onderscheid worden gemaakt tussen de speciale (prioritaire) overschrijvingen en de gewone overschrijvingen.

    Prioritaire overschrijvingen worden door EU-banken gebruikt om in realtime (dezelfde dag) geld over te maken. Voor dit soort overschrijvingen worden specifieke kosten in rekening gebracht. Alleen begunstigden die op de prioritaire lijst staan, kunnen worden geselecteerd.

    Met gewone overschrijvingen kunt u:

    • Nationale en internationale overschrijvingen uitvoeren.
    • Onmiddellijke (instant)overschrijvingen uitvoeren. Met instantoverschrijvingen kan de rekening van de begunstigde onmiddellijk worden gecrediteerd.

    Met uw computer op Beobank Online

    Ga naar het tabblad ‘Transacties > Overschrijvingen’.

    U kunt:

    • Geld overschrijven tussen uw Beobank interne rekeningen
    • Een overschrijving doen naar een geregistreerde begunstigde uit een gewone begunstigdenlijst
    • Een overschrijving uitvoeren naar een eenmalige begunstigde
    • Een overschrijving uitvoeren naar een begunstigde op de prioritaire begunstigdenlijst
    • Of een overschrijving doen naar een lijst op een vaste datum: hiermee maakt u een overschrijving naar alle begunstigden van een lijst.
    • Een overschrijving doen naar meerdere geregistreerde begunstigden.

    Met uw smartphone in de Beobank Mobile-app

    Ga naar het tabblad ‘Betalen > Nieuwe overschrijving’.

    U kunt:

    • Geld overschrijven tussen uw Beobank interne rekeningen: bij het selecteren van de te crediteren rekening, klikt u op ‘Interne rekeningen’.
    • Een overschrijving doen naar een geregistreerde begunstigde uit een gewone begunstigdenlijst: bij het selecteren van de te crediteren rekening, klikt u op de lijst waarop uw begunstigde is geregistreerd.
    • Een overschrijving uitvoeren naar een eenmalige begunstigde: bij het selecteren van de te crediteren rekening klikt u op een lijst met begunstigden en vervolgens op ‘Nieuwe begunstigde’. U kunt kiezen of u de begunstigde al dan niet aan de lijst wilt toevoegen.
    Was dit antwoord nuttig?
    Nee Ja

    Opgelet: uw commentaar zal niet worden beantwoord. Voer geen persoonlijke gegevens in


    Verzenden