Welkom op de Klantondersteuning professionelen

Wat is uw vraag?

FAQ


Veelgestelde vragen
Veelgestelde vragen
  • Vanaf uw computer op Beobank Online

    • Ga naar het tabblad 'Transacties > Kaarten - Mijn kaarten beheren'.
    • Als u meerdere kaarten hebt, selecteert u de kaart waarvoor u de limieten wilt wijzigen.
    • In het vak 'Betalingslimiet / Geldopnemingslimiet' klikt u op 'Beheren'.
    • Klik op 'Wenst u de limieten van uw kaart te verhogen?'.
    • Er worden u verschillende limieten aangeboden: selecteer de limiet van uw keuze en bevestig.

    Als u het gewenste plafond niet kunt vinden, neem dan contact op met uw adviseur.

    Vanaf uw smartphone op Beobank Mobile

    • Ga naar het tabblad 'Rekeningen > Kaarten' (bovenaan uw scherm).
    • Als u meerdere kaarten hebt, selecteert u de kaart waarvoor u de limieten wilt wijzigen.
    • Klik op 'Betalingslimiet' of 'Geldopnemingslimiet'.
    • Selecteer 'Deze limiet verhogen'.
    • Selecteer de nieuwe limiet van uw keuze in de lijst.
    • Bevestig.

    Als u het gewenste plafond niet kunt vinden, neem dan contact op met uw adviseur.

    Was dit antwoord nuttig?
    Nee Ja

    Opgelet: uw commentaar zal niet worden beantwoord. Voer geen persoonlijke gegevens in


    Verzenden
  • Download het Pdf-bestand vanaf de pagina ‘Betaalautomaten’ op de Beobank-website. Bij vragen, maak een afspraak met uw adviseur.

    Was dit antwoord nuttig?
    Nee Ja

    Opgelet: uw commentaar zal niet worden beantwoord. Voer geen persoonlijke gegevens in


    Verzenden
  • Er moet een onderscheid worden gemaakt tussen de speciale (prioritaire) overschrijvingen en de gewone overschrijvingen.

    Prioritaire overschrijvingen worden door EU-banken gebruikt om in realtime (dezelfde dag) geld over te maken. Voor dit soort overschrijvingen worden specifieke kosten in rekening gebracht. Alleen begunstigden die op de prioritaire lijst staan, kunnen worden geselecteerd.

    Met gewone overschrijvingen kunt u:

    • Nationale en internationale overschrijvingen uitvoeren.
    • Onmiddellijke (instant)overschrijvingen uitvoeren. Met instantoverschrijvingen kan de rekening van de begunstigde onmiddellijk worden gecrediteerd.

    Met uw computer op Beobank Online

    Ga naar het tabblad ‘Transacties > Overschrijvingen’.

    U kunt:

    • Geld overschrijven tussen uw Beobank interne rekeningen
    • Een overschrijving doen naar een geregistreerde begunstigde uit een gewone begunstigdenlijst
    • Een overschrijving uitvoeren naar een eenmalige begunstigde
    • Een overschrijving uitvoeren naar een begunstigde op de prioritaire begunstigdenlijst
    • Of een overschrijving doen naar een lijst op een vaste datum: hiermee maakt u een overschrijving naar alle begunstigden van een lijst.

    Met uw smartphone in de Beobank Mobile-app

    Ga naar het tabblad ‘Betalen > Nieuwe overschrijving’.

    U kunt:

    • Geld overschrijven tussen uw Beobank interne rekeningen: bij het selecteren van de te crediteren rekening, klikt u op ‘Interne rekeningen’.
    • Een overschrijving doen naar een geregistreerde begunstigde uit een gewone begunstigdenlijst: bij het selecteren van de te crediteren rekening, klikt u op de lijst waarop uw begunstigde is geregistreerd.
    • Een overschrijving uitvoeren naar een eenmalige begunstigde: bij het selecteren van de te crediteren rekening klikt u op een lijst met begunstigden en vervolgens op ‘Nieuwe begunstigde’. U kunt kiezen of u de begunstigde al dan niet aan de lijst wilt toevoegen.
    Was dit antwoord nuttig?
    Nee Ja

    Opgelet: uw commentaar zal niet worden beantwoord. Voer geen persoonlijke gegevens in


    Verzenden
  • Hulp bij de eerste aanmelding op Beobank Mobile

    U kunt Beobank Mobile activeren door de volgende stappen te volgen:

    1. Download de Beobank Mobile-app via de App Store.
    2. Open de app en kies de identificatiemethode die voor u het beste werkt:
      • itsme®: Selecteer deze optie om zonder gebruikersnaam en wachtwoord in te loggen met uw itsme®-profiel.
      • Eenmalige code: Als u geen itsme® gebruikt, kunt u inloggen met de eenmalige code die u van uw kantoor hebt gekregen.
      • Digipass: Indien u een Digipass hebt, kunt u inloggen met uw gebruikersnaam en wachtwoord.
        – Uw gebruikersnaam vindt u op uw contract 'Online bankieren'.
        – Uw wachtwoord ontvangt u de eerste keer via sms of post, of u gebruikt het wachtwoord dat u reeds gebruikt voor Beobank Online.
        Volg de stappen op uw smartphone om in te loggen met uw Digipass.
    3. U ontvangt een sms om uw smartphone te registreren.
    4. Kies uw eigen geheime code voor Beobank Mobile.

    Heeft u nog geen contract voor bankieren op afstand?
    U kunt dit afsluiten in uw agentschap. U ontvangt dan een gebruikersnaam en een tijdelijk wachtwoord. Daarna kunt u de bovenstaande stappen volgen om de app te activeren.

    Bekijk de video met uitleg over de eerste aanmelding:

    Was dit antwoord nuttig?
    Nee Ja

    Opgelet: uw commentaar zal niet worden beantwoord. Voer geen persoonlijke gegevens in


    Verzenden
  • “Interchange++” is een tariefmodel dat volledige transparantie biedt over transactiekosten. Telkens waneer een Visa- of Mastercard-transactie wordt verwerkt, krijgen handelaren een gedetailleerd overzicht van de kosten te zien:

    • De “Interchange”-kosten aangerekend door de bank die de kaart uitgeeft*
    • De verwerkingskosten aangerekend door Visa of Mastercard* (eerste +)
    • De verwerkingskosten** (tweede +)

    * Deze kosten zijn afhankelijk van verschillende variabelen (kaarttype, geografische zone...), worden vastgesteld door de Visa- en Mastercard-betaalsystemen en zijn gereguleerd in sommige landen.

    ** De verwerkingskosten worden vastgesteld door Viva.com

    Was dit antwoord nuttig?
    Nee Ja

    Opgelet: uw commentaar zal niet worden beantwoord. Voer geen persoonlijke gegevens in


    Verzenden
  • Als u ervoor hebt gekozen om terminals te huren of te kopen, is de activatie heel eenvoudig. Dat bestaat uit het invoeren van een code op het VIVA-platform. Het is eenvoudig om uw account in te stellen, gebruikers toe te voegen en uw dagelijkse betalingen op D+1 te bekijken.

    Als u vragen hebt, neem dan rechtstreeks contact op met viva.com.

    • Gebruik de chat, beschikbaar op de app - 24/7 beschikbaar
    • Neem telefonisch contact op met VIVA.COM op 02/342.07.90 van maandag tot zondag van 9.00 tot 22.00 uur
    • Neem contact op met VIVA.COM via e-mail op support@vivawallet.com
    Was dit antwoord nuttig?
    Nee Ja

    Opgelet: uw commentaar zal niet worden beantwoord. Voer geen persoonlijke gegevens in


    Verzenden