Voor al uw vragen, welkom bij de klantondersteuning

Wat is uw vraag?

FAQ


Veelgestelde vragen
Veelgestelde vragen
  • Bevestiging Mobile is een vorm van sterke authenticatie waarmee u uw online betalingen kunt bevestigen in overeenstemming met de Tweede Europese Richtlijn voor Betaaldiensten (PSD2). Meer info.

    Bij deze manier van bevestigen ontvangt u geen sms meer met een code, maar een notificatie op uw smartphone. Die toont de details van de transactie die op bevestiging wacht. U bevestigt de betaling rechtstreeks in uw app met uw 6-cijferige geheime code.

    Dit is de code die u hebt gekozen toen u zich voor het eerst registreerde in de Beobank Mobile-app. Als u ook uw betaalrekeningen beheert via de app, gebruikt u deze geheime code om in te loggen en om bepaalde gevoelige transacties te bevestigen.

    Bekijk de uitlegvideo over Bevestiging Mobile:

    Was dit antwoord nuttig?
    Nee Ja

    Opgelet: uw commentaar zal niet worden beantwoord. Voer geen persoonlijke gegevens in


    Verzenden
  • Als de overschrijving als gedebiteerd zichtbaar is op de rekening, kan deze helaas niet worden geannuleerd . U moet contact opnemen met de begunstigde om een terugbetaling te vragen.

    Als de overschrijving nog niet in de zichtbare verrichtingen voorkomt en op voorwaarde dat ze binnen het uur werd gecodeerd , neem dan contact op met Beobank Service Center op 02/622.20.00 van maandag tot vrijdag van 8u tot 20u en op zaterdag van 9u tot 12u30 om de annulering van de overschrijving aan te vragen.

    Let op : de annulering van de overdracht kan niet worden gegarandeerd vanwege frequente systeemupdates.

    Was dit antwoord nuttig?
    Nee Ja

    Opgelet: uw commentaar zal niet worden beantwoord. Voer geen persoonlijke gegevens in


    Verzenden
  • Via de Beobank Mobile-app

    1. Log in op uw app en klik op het tabblad 'Betalen'.

    2. Kies de te debiteren rekening.

    3. Kies de rekening die u wilt crediteren of maak een nieuwe begunstigde aan.

    4. Vermeld het bedrag van uw overschrijving (controleer de daglimieten voor overschrijvingen via uw app). Bij deze stap kunt u de 'instant overschrijving' toggle aanvinken.

    5. Vul een vrije of gestructureerde mededeling in en valideer uw overschrijving.

    Via Beobank Online
    1. Log in en klik op het tabblad 'Transacties'. Klik vervolgens op 'Overschrijving'.

    2. Kies 'Overschrijving – naar een andere rekening in België of in Europa'.

    3. Kies de te debiteren rekening en de te crediteren rekening of maak een nieuwe begunstigde aan.

    4. Vermeld het bedrag van uw overschrijving en de eventuele mededeling. Bij deze stap kunt u de 'instant overschrijving' toggle aanvinken.

    5. Klik op 'Bevestigen'.

    In beide gevallen, via Beobank Online of Beobank Mobile, zal de begunstigde het bedrag ontvangen binnen 2 à 3 werkdagen, zowel voor nationale als Europese overschrijvingen.

    Als u de optie ‘instant overschrijving‘ hebt gekozen, zal de begunstigde het geld direct ontvangen als zijn bank dit type overschrijving toestaat en onder voorbehoud van aanvaarding door Beobank.

    Was dit antwoord nuttig?
    Nee Ja

    Opgelet: uw commentaar zal niet worden beantwoord. Voer geen persoonlijke gegevens in


    Verzenden
  • Hulp bij de eerste aanmelding op Beobank Mobile

    U kunt Beobank Mobile activeren door de volgende stappen te volgen:

    1. Download de Beobank Mobile-app via de App Store.
    2. Open de app en kies de identificatiemethode die voor u het beste werkt:
      • itsme®: Selecteer deze optie om zonder gebruikersnaam en wachtwoord in te loggen met uw itsme®-profiel.
      • Eenmalige code: Als u geen itsme® gebruikt, kunt u inloggen met de eenmalige code die u van uw kantoor hebt gekregen.
      • Digipass: Indien u een Digipass hebt, kunt u inloggen met uw gebruikersnaam en wachtwoord.
        – Uw gebruikersnaam vindt u op uw contract 'Online bankieren'.
        – Uw wachtwoord ontvangt u de eerste keer via sms of post, of u gebruikt het wachtwoord dat u reeds gebruikt voor Beobank Online.
        Volg de stappen op uw smartphone om in te loggen met uw Digipass.
    3. U ontvangt een sms om uw smartphone te registreren.
    4. Kies uw eigen geheime code voor Beobank Mobile.

    Heeft u nog geen contract voor bankieren op afstand?
    U kunt dit afsluiten in uw agentschap. U ontvangt dan een gebruikersnaam en een tijdelijk wachtwoord. Daarna kunt u de bovenstaande stappen volgen om de app te activeren.

    Bekijk de video met uitleg over de eerste aanmelding:

    Was dit antwoord nuttig?
    Nee Ja

    Opgelet: uw commentaar zal niet worden beantwoord. Voer geen persoonlijke gegevens in


    Verzenden
  • Als u uw huidige wachtwoord kent, maar u wilt het veranderen, dan kunt u dat hier doen:

    Log in op Beobank Online, klik op “Profiel” en kies vervolgens “wachtwoord”. U moet eerst uw huidige wachtvoord invullen en daarna een nieuw wachtwoord kiezen

    Indien u uw huidige wachtwoord niet meer kent, klik dan hier .

    Was dit antwoord nuttig?
    Nee Ja

    Opgelet: uw commentaar zal niet worden beantwoord. Voer geen persoonlijke gegevens in


    Verzenden
  • In dat geval moet u uw profiel uit de applicatie verwijderen. Daarna moet u opnieuw uw gebruikersprofiel registreren en een nieuwe Beobank Mobile geheime code kiezen.

    Was dit antwoord nuttig?
    Nee Ja

    Opgelet: uw commentaar zal niet worden beantwoord. Voer geen persoonlijke gegevens in


    Verzenden