Billtobox: E-facturatie

  • Stuur e-facturen veilig, snel en foutloos

  • 100% conform de wetgeving 

  • Een Peppol access point

  • Enkel voor Beobank-klanten

Probeer Billtobox 1 maand gratis. Daarna vanaf € 8/maand.

Waarom e-facturatie?

Vanaf 1 januari 2026 wordt e-facturatie, ook bekend als e-invoicing of elektronische facturatie, verplicht, via het Peppol-netwerk (Pan-European Public Procurement Online), voor B2B-transacties in België. Deze nieuwe wet kadert in de dematerialisatie van PDF- en papieren facturen tussen btw-plichtige ondernemingen.

Billtobox: online facturatieprogramma

Beobank en Banqup Group slaan de handen in elkaar om ondernemers en kmo's te ondersteunen met digitale administratie. Via een exclusieve, co-branded oplossing krijgen Beobank-klanten toegang tot een betrouwbare e-facturatietool, mét een extra commercieel voordeel. 

Met Billtobox, de oplossing voor zelfstandigen en kmo's in België, beschikt u over een compleet platform voor het ontvangen, verzenden, betalen, verwerken en archiveren van facturen. 

Als erkend Peppol Acces Point maakt Billtobox het mogelijk om elektronische facturen uit te wisselen volgens de officële Europese standaard: veilig, snel en volledig conform de wetgeving. 

Billtobox is zowel toegankelijk op computer (via de unieke Beobank-link) als via de app.

Waarom Billtobox?

  • Beheer vanuit Beobank-rekening

    U koppelt makkelijk uw Beobank PRO-betaalrekening aan Billtobox om inkomende en uitgaande facturen te betalen.
    Extra bankrekeningen? Die kunnen ook toegevoegd worden.

  • Koppeling met boekhoudsoftware

    Billtobox kan gekoppeld worden aan uw boekhoud- en/of ERP-systeem. Zo blijft uw administratie overzichtelijk en up-to-date.

  • Minder administratieve rompslomp

    Verzamel in Billtobox uw tankbonnetjes, restaurantrekeningen... en behoud zo het administratief overzicht. De app zet uw bonnetjes en papieren facturen snel en eenvoudig om naar een digitaal document om het u nog makkelijker te maken. 

  • Verzenden via Peppol

    Billtobox geeft u via een Peppol Access Point directe toegang tot het Peppol-netwerk. Een klik volstaat om u te registreren en uw onderneming klaar te maken voor de wettelijke verplichting rond e-facturatie. 

Maak gebruik van Billtobox in enkele stappen

  • 1

    Toegang via Beobank Online of Beobank Mobile

    Meld u aan via Beobank Online of Beobank Mobile en klik op de unieke Billtobox-link. Er wordt een pop-up geopend buiten de Beobank-website.

  • 2

    Doe de aanvraag

    Vul uw persoonlijke gegevens in het formulier in. Dat kan ook makkelijk via itsme®. U ontvangt per mail een verificatiecode, die u moet invoeren om uw gegevens te bevestigen.

  • 3

    Koppel uw bedrijf

    Vul uw btw- of KBO-nummer in, of zoek uw onderneming op naam. Wordt het bedrijf herkend? Bevestig de gegevens. Bedrijf niet teruggevonden? Vul de gegevens manueel aan.

  • 4

    Activatie van uw account

    U ontvangt een e-mail met activatielink. Na het klikken, is uw Billtobox-account volledig geactiveerd en gebruiksklaar.

Vragen over Peppol of Billtobox?

Vind een antwoord hieronder

Wat is Peppol?

Peppol is de afkorting van Pan-European Public Procurement OnLine. Het is een internationaal netwerk waarmee bedrijven en overheden veilig elektronische documenten, zoals facturen, kunnen uitwisselen. Het garandeert dat facturen in het juiste formaat (UBL) aankomen en meteen verwerkt kunnen worden. Kortom, een beveiligd netwerk voor elektronische communicatie. 

Vanaf 1 januari 2026 wordt elektronische facturatie, ook bekend als e-invoicing, via het Peppol-netwerk verplicht voor alle B2B-transacties in België.

Wie moet Peppol gebruiken?
  • Als u btw-plichtig bent in België, als natuurlijke persoon of vennootschap
  • Voor al uw B2B-transacties met andere btw-plichtige ondernemingen in België
  • Als u verplicht bent om facturen te sturen naar de overheid.
  • Bedrijven die samenwerken met internationale klanten en leveranciers.
Waarom zou ik e-facturatie gebruiken?

E-facturatie is sneller, veiliger en foutlozer dan papieren of pdf-facturen. Bovendien voldoet u automatisch aan de wettelijke verplichtingen en verkleint u de kans op laattijdige betalingen. 

Krijg ik belastingvoordeel als ik gebruikmaak van e-facturatie?
Ja, in België geniet u van een fiscaal voordeel wanneer u kiest voor e-facturatie. Tot 2027 mag u 120% van de implementatie- en gebruikskosten aftrekken van uw belastbare winst. 
Wat is Billtobox?
Billtobox vormt het Peppol Acces Point waardoor u toegang hebt tot het Peppol-netwerk. Het vormt ook de digitale link tussen ondernemers en hun accountant. U kunt uitgaande facturen maken en verzenden, betaald worden en een volledig overzicht behouden, terwijl u volledig conform blijft aan de wetgeving.
Is Billtobox geschikt voor kleine ondernemingen?
Absoluut. Billtobox is ontwikkeld voor zelfstandigen en kmo's. Het platform is eenvoudig in gebruik, maar toch krachtig genoeg om uw volledige facturatieproces te optimaliseren/automatiseren. 
Hoeveel kost Billtobox?
U kunt Billtobox 1 maand gratis proberen. Daarna betaalt u slechts € 8 per maand. 
Hoe krijg ik toegang tot Billtobox?

U krijgt toegang tot het co-branded Billtobox-platform via de aanmeldknop op deze website. Of wanneer u reeds geconnecteerd bent aan Beobank Online of Beobank Mobile. 

Nog niet geregistreerd? Volg dan onderstaande stappen

  1. Toegang via Beobank Online of Beobank Mobile: Meld u aan via Beobank Online of Beobank Mobile en klik op de unieke Billtobox-link. Er wordt een pop-up geopend buiten de Beobank-website.
  2. Doe de aanvraag: Vul uw persoonlijke gegevens in het formulier in. Dat kan ook makkelijk via itsme®. U ontvangt per mail een verificatiecode, die u moet invoeren om uw gegevens te bevestigen.
  3. Koppel uw bedrijf: Vul uw btw- of KBO-nummer in, of zoek uw onderneming op naam. Wordt het bedrijf herkend? Bevestig de gegevens. Bedrijf niet teruggevonden? Vul de gegevens manueel aan.
  4. Activatie van uw account: U ontvangt een e-mail met activatielink. Na het klikken, is uw Billtobox-account volledig geactiveerd en gebruiksklaar.
Kan ik Billtobox koppelen met mijn boekhoudpakket?
Ja, Billtobox is compatibel met de meeste courante boekhoud- en ERP-systemen, zodat uw facturen automatisch worden gesynchroniseerd en uw administratie altijd up-to-date blijft. 

Lees meer over de wetgeving

  • Peppol verplicht in 2026: 5 vragen om u doeltreffend voor te bereiden

    Vanaf 1 januari 2026 moeten alle transacties tussen bedrijven via elektronische facturatie verlopen. Wat betekent deze verplichting concreet?

Ontdek de blog van Beobank