Denkt u slachtoffer te zijn van een fraude?

  • Heeft u verdachte transacties op uw rekening(en) opgemerkt?
  • Heeft u zelf transacties verricht en goedgekeurd en daarna ontdekt dat u bedrogen werd?
  • Heeft u persoonlijke gegevens ingevoerd op een verdachte website of heeft u uw persoonlijke bankgegevens (rekeningnummer(s) en/of kaartnummer(s), PIN-code, code ontvangen per SMS of code gegenereerd door uw digipass) meegedeeld: u bent misschien wel het slachtoffer van phishing!

Slachtoffer van Fraude – Blokkering 24u op 24 / 7 dagen op 7:

Uw Beobank kaarten via Card Stop via 078/ 170 170 of via uw Beobank Mobile applicatie of via Beobank Online (Rekeningen\Kaarten\Blokkeren)

Uw toegang tot Online Bankieren via:

  • Beobank Service Center op +32 (0)2 622 20 00 van maandag tot vrijdag van 8h tot 20h en de zaterdag van 9h tot 12h30. Buiten deze uren, gelieve Card Stop te bellen op 078/ 170 170 die uw aanvraag zal behandelen.
  • Of vul het online formulier in

Wat kan u zelf doen?

  • Bankkaart niet in uw bezit?

    Het is verstandig dat u uw bankkaart zo snel mogelijk blokkeert, ook als u twijfelt.

    Heeft u uw kaarten verloren of werden deze gestolen?

    Blokkeer uw Beobank kaarten via Card Stop op het nummer 078/ 170 170 of via uw Beobank Mobile applicatie of via Beobank Online (Rekeningen\Kaarten\Blokkeren)

    Vreest u dat iemand toegang heeft tot uw online bankieren?

    Blokkeer uw toegang tot bankieren op afstand via:

    • Beobank Service Center op +32 (0)2 622 20 00 van maandag tot vrijdag van 8h tot 20h en de zaterdag van 9h tot 12h30. Buiten deze uren, gelieve Card Stop te bellen op 078/ 170 170 die uw aanvraag zal behandelen.
    • Of vul het online formulier in
  • Heeft u uw smartphone/tablet verloren of werd deze gestolen?

    Het is verstandig dat u uw bankkaart zo snel mogelijk blokkeert, ook als u twijfelt.

    Hoe uw telefoon blokkeren via Beobank online?

    Controleer via Beobank Online (Profiel/Mobiele Applicatie) of de Beobank applicatie werd geïnstalleerd. Als u in de lijst een apparaat ziet dat u niet kent, verwijder het dan door op "verwijderen" te klikken.

    Vreest u dat iemand toegang heeft tot uw online bankieren?

    Blokkeer uw toegang tot bankieren op afstand via:

    • Beobank Service Center op +32 (0)2 622 20 00 van maandag tot vrijdag van 8h tot 20h en de zaterdag van 9h tot 12h30. Buiten deze uren, gelieve Card Stop te bellen op 078/ 170 170 die uw aanvraag zal behandelen.
    • Of vul het online formulier in
  • Heeft u een bevestigingsaanvraag ontvangen voor een niet-geautoriseerde transactie?

    Weiger alle transacties die u niet zelf heeft gedaan, zelfs voor € 0,01!

    Wat doen als u een bevestigingsaanvraag ontvangt voor een niet-geautoriseerde transactie?

    • de transactie weigeren via Beobank Mobile;
    • de transactie rapporteren als frauduleus. Als veiligheidsmaatregel, zal uw Beobank Online toegang geblokkeerd worden; er zullen geen nieuwe internettransacties meer kunnen uitgevoerd worden. Gelieve uw agentschap of Beobank Service Center te contacteren indien u uw Beobank Online wenst te deblokkeren.
  • Heeft u verdachte e-mails of sms’en ontvangen?

    Klik zeker niet op links of bijlagen in de e-mail, WhatsApp of sms.

    Wat doet u met de valse e-mail, WhatsApp of sms?

    1. Klik niet op links of bijlagen in de e-mail, WhatsApp of sms
    2. Beantwoord de e-mail, WhatsApp of sms niet
    3. Maak een screenshot van de valse WhatsApp
    4. Stuur de valse e-mail of screenshot door naar: phishing@beobank.be en verdacht@safeonweb.be 
    5. Verwijder de valse e-mail, WhatsApp of sms
    6. Verder hoeft u niets te doen

Laat ons weten wat er aan de hand is, dan gaan we u helpen

Bent u slachtoffer van identiteitsfraude of werd er een frauduleuze overschrijving uitgevoerd ? U kan een bericht verzenden naar de Fraude dienst van Beobank via berichten in uw Beobank Online en/of Beobank Mobiel.

Trap in de tussentijd niet in verdachte telefoontjes.

Dus: wordt u gebeld door iemand die zich voordoet als medewerker van Beobank? En vraagt deze medewerker om geld veilig te stellen op een kluisrekening? Ga hier niet op in.

Wij vragen u nooit geld over te boeken en kluisrekeningen bestaan niet.

Een betaling met een kaart betwisten

Je bankkaart werd gestolen en de dief heeft er aankopen mee gedaan. Of misschien wil je een betaling annuleren omdat je de goederen niet hebt ontvangen.

Is je kaart niet meer in je bezit? Blokkeer dan zeker eerst de kaart. Vul vervolgens het formulier in om de transactie te betwisten.

Vragen en antwoorden

Veelgestelde vragen

Ik heb een sms ontvangen van Beobank. Komt deze sms echt van Beobank? Hoe kan ik daar zeker van zijn?

Als u net een nieuwe kaart hebt besteld of uw verloren of gestolen kaart hebt laten vervangen, is dat mogelijk. Beobank biedt u de mogelijkheid om de PIN-code voor uw nieuwe Beobank kaart via de telefoon te kiezen via onze beveiligde telefoondienst.

Wat als ik mijn smartphone verlies of hij gestolen wordt? Kan iemand er dan betalingen mee uitvoeren via Payconiq by Bancontact?

Als uw toestel verloren raakt of gestolen wordt, moet u zo snel mogelijk contact opnemen met Card Stop (www.cardstop.be) op het nummer 078 170 170 zij kunnen dan uw Payconiq by Bancontact-app blokkeren. Zodra dat gebeurd is, kan niemand de app nog gebruiken, zelfs niet met uw geheime code. U kunt uw Bancontact-kaart wel nog steeds gebruiken nadat uw Payconiq by Bancontact-app is geblokkeerd.

Indien u ook Beobank Mobile geïnstalleerd hebt op dit toestel, vergeet dan niet om die ook te blokkeren. Als u een Digipass hebt, kunt u zelf de toegang op uw telefoon blokkeren via Beobank Online in het menu Mijn Profiel > Mobiele applicatie.

Als u geen Digipass hebt, kunt u contact opnemen met Beobank Service Center op het nummer +32 (0)2 622 20 00 (van maandag tot vrijdag van 8u tot 20u, en op zaterdag van 9u tot 12u30) en een aanvraag indienen om uw mobiele apparaat te laten schrappen.

Kent u onze blog al?

Ontdek de blog van Beobank