Hoe werkt de klantendienst?

Carine Van Eesbeke, Verantwoordelijke Klantendienst bij Beobank

Carine Van Eesbeke, Verantwoordelijke Klantendienst bij Beobank

“Hallo? Ik heb een kredietkaart bij Beobank. Op mijn rekeningafschrift zie ik 8,27€ rappelkosten. Klopt dat wel?”
Het is een vraag die onze klantendienst regelmatig krijgt. Benieuwd hoe we ze behandelen? Volg ons maar!


1. De vraag komt binnen

De meeste vragen komen binnen via de kantoren, via Beobank Service Center (02 626 50 50) of via mail (contactinfo@beobank.be). Veel van die vragen kunnen de kantoren of  Beobank Service Center meteen zelf beantwoorden. Is dat niet zo? Dan sturen ze die door naar onze klantendienst.

“Wij zijn een dynamisch team dat in contact staat met alle departementen in de bank. Onze missie is duidelijk: onze klanten zo snel mogelijk en met de glimlach een professioneel antwoord geven op al hun vragen”, vertelt Carine Van Eesbeke, Verantwoordelijke Klantendienst.

2. De vraag wordt behandeld

Elk bericht wordt grondig behandeld. Hoe komt het dat deze klant 8,27€ extra moet betalen? Blijkt dat hij te laat betaald heeft. Daarom stuurden we een herinnering. En die extra kosten rekenen we hem aan.

Maar we kijken meteen ook wat verder. Gebeurt het wel vaker dat de klant te laat betaalt, of is hij het gewoon vergeten deze keer? Op basis daarvan bieden we een oplossing aan. Een voorstel tot domiciliëring bijvoorbeeld, zodat de klant niet meer aan zijn betalingen moet denken en hij extra kosten vermijdt.

3. We bellen de klant

Elke klant die een vraag, klacht of opmerking heeft, bellen we persoonlijk op. Meestal binnen de 5 werkdagen. Dat is natuurlijk een streefdatum. Lukt dat niet - omdat we bijvoorbeeld iets grondiger moeten onderzoeken - dan laten we hem meteen weten wanneer hij een antwoord mag verwachten.

Maar met een antwoord alleen nemen we geen genoegen. We checken ook of de klant tevreden is, of zijn probleem is opgelost en of hij nog andere vragen heeft. Pas dan zijn wij ook tevreden!