Voor een betere surfervaring, gelieve een andere compatibele browser te gebruiken zoals Firefox of Google Chrome

header contact hero

Een fraudegeval melden

  • Gelieve uw aangifte zo gedetailleerd mogelijk te formuleren zodat wij u beter kunnen helpen

  • Gelieve geen vertrouwelijke gegevens te vermelden in dit formulier

Denkt u slachtoffer te zijn van een fraude?

  • Heeft u verdachte transacties op uw rekening(en) opgemerkt?
  • Heeft u zelf transacties verricht en goedgekeurd en daarna ontdekt dat u bedrogen werd?
  • Heeft u persoonlijke gegevens ingevoerd op een verdachte website of heeft u uw persoonlijke bankgegevens (rekeningnummer(s) en/of kaartnummer(s), PIN-code, code ontvangen per SMS of code gegenereerd door uw digipass) meegedeeld: u bent misschien wel het slachtoffer van phishing!

Bel ons op 02/622 20 00 op werkdagen van 8u00 tot 20u00 en op zaterdag van 9u00 tot 12u30. Buiten de openingsuren kunt u gebruik maken van onderstaand formulier. Wij komen zo spoedig mogelijk bij u terug. 

 

Heeft u een bevestigingsaanvraag ontvangen in de Beobank mobiele applicatie voor een transactie die niet door u werd geïnitieerd?

U heeft de volgende mogelijkheden:

  • de transactie weigeren via Beobank Mobile;
  • de transactie rapporteren als frauduleus. Als veiligheidsmaatregel, zal uw Beobank Online toegang geblokkeerd worden; er zullen geen nieuwe internettransacties meer kunnen uitgevoerd worden. Gelieve uw agentschap of Beobank Service Center te contacteren indien u uw Beobank Online wenst te deblokkeren.

Heeft u uw kaarten verloren of werden deze gestolen?

Blokkeer onmiddellijk uw Beobank kaart(en) via de Beobank Mobile applicatie of via Beobank Online (Rekeningen\Kaarten\Blokkeren). 

Indien wij beschikken over uw gsm-nummer, ontvangt u een sms met een unieke identificatiecode en krijgt u de mogelijkheid om uw eigen geheime code van 4 cijfers te kiezen voor uw nieuwe Beobank kaart via onze persoonlijke dienstaanbieder. U ontvangt nadien uw nieuwe Beobank kaart. 

Indien wij niet beschikken over uw gsm-nummer, ontvangt u een willekeurige nieuwe geheime code met de post.

Indien u geen Beobank Mobile/Beobank Online heeft, gelieve ons dan te bellen op 02/622 20 00 op werkdagen van 8u00 tot 20u00 en op zaterdag van 9u00 tot 12u30.  Buiten de openingsuren, gelieve Card Stop te contacteren via 078/ 170 170.

Heeft u uw smartphone/tablet verloren of werd deze gestolen?

Controleer via Beobank Online (Profiel/Mobiele Applicatie) of de Beobank applicatie werd geïnstalleerd. Als u in de lijst een apparaat ziet dat u niet kent, verwijder het dan door op "verwijderen" te klikken.

Heeft u verdachte e-mails of sms’en ontvangen?

U kan de verdachte e-mails of sms’en in bijlage van een e-mail verzenden aan phishing@beobank.be en suspect@safeonweb.be

Een kredietkaartverrichting Visa/Mastercard betwisten

Voor een Visa kaart met uitgestelde debitering* die met “4454” begint: bezoek de website van mijnkaart.be

* een betaalkaart die toelaat alle betalingen die u hebt uitgevoerd gezamenlijk af te rekenen op het einde van de maand.

Een debetkaartverrichting Maestro/Mastercard betwisten

Gelieve het ingevulde en ondertekende document terug te sturen:

 

Een fraudegeval melden

  • 1 Huidige Verklaring van fraude
  • 2 Uw data
  • 3 Contact
  • 4 Bevestiging

Verklaring van fraude

Bel Cardstop op 070 344 344 en gelieve ons het betwistingsformulier toe te sturen via fraudes@beobank.be.
Welk type fraude wilt u aangeven?

Uw data

Aanspreking

Contact

Beobank gaat vertrouwelijk om met uw gegevens. De informatie wordt op een veilige manier verzonden. We verwerken uw gegevens enkel in overeenstemming met de toepasselijke wetgeving inzake de bescherming van de persoonlijke levenssfeer.

Hoe kunnen we u helpen?