Voor een betere surfervaring, gelieve een andere compatibele browser te gebruiken zoals Firefox of Google Chrome

header contact hero

Denkt u slachtoffer te zijn van een fraude?

  • Heeft u verdachte transacties op uw rekening(en) opgemerkt? Heeft u zelf transacties verricht en goedgekeurd en daarna ontdekt dat u bedrogen werd? Heeft u persoonlijke gegevens ingevoerd op een verdachte website of heeft u uw persoonlijke bankgegevens (rekeningnummer(s) en/of kaartnummer(s), PIN-code, code ontvangen per SMS of code gegenereerd door uw digipass) meegedeeld: u bent misschien wel het slachtoffer van phishing!

Slachtoffer van Fraude – Blokkering 24uur op 24/7dagen op 7:

  • Van uw Beobank kaarten:
    • Of bel Card Stop op +32(0)78170 170.
    • Ofwel via uw Beobank Mobile applicatie of via Beobank Online (Rekeningen\Kaarten\Blokkeren).
  • Van uw toegang tot bankieren op afstand via:
    • Of bel Beobank Service Center op +32 (0)2 622 20 00 van maandag tot vrijdag van 8h tot 20h en de zaterdag van 9h tot 12h30. Buiten deze uren, gelieve Card Stop te bellen op +32 (0)78 170 170.
    • Of vul rechtstreeks het online formulier.

Heeft u verdachte e-mails of sms’en ontvangen?

U kan de verdachte e-mails of sms’en in bijlage van een e-mail verzenden aan phishing@beobank.be en suspect@safeonweb.be

Heeft u een bevestigingsaanvraag ontvangen in de Beobank mobiele applicatie voor een transactie die niet door u werd geïnitieerd?

U heeft de volgende mogelijkheden:

  • de transactie weigeren via Beobank Mobile;
  • de transactie rapporteren als frauduleus. Als veiligheidsmaatregel, zal uw Beobank Online toegang geblokkeerd worden; er zullen geen nieuwe internettransacties meer kunnen uitgevoerd worden. Gelieve uw agentschap of Beobank Service Center te contacteren indien u uw Beobank Online wenst te deblokkeren.

Heeft u uw kaarten verloren of werden deze gestolen?

Blokkeer onmiddellijk uw Beobank kaart(en) via de Beobank Mobile applicatie of via Beobank Online (Rekeningen\Kaarten\Blokkeren). 

Indien wij beschikken over uw gsm-nummer, ontvangt u een sms met een unieke identificatiecode en krijgt u de mogelijkheid om uw eigen geheime code van 4 cijfers te kiezen voor uw nieuwe Beobank kaart via onze persoonlijke dienstaanbieder. U ontvangt nadien uw nieuwe Beobank kaart. 

Indien wij niet beschikken over uw gsm-nummer, ontvangt u een willekeurige nieuwe geheime code met de post.

Indien u geen Beobank Mobile/Beobank Online heeft, gelieve ons dan te bellen op 02/622 20 00 op werkdagen van 8u00 tot 20u00 en op zaterdag van 9u00 tot 12u30. Buiten de openingsuren, gelieve Card Stop te contacteren via 078/ 170 170.

Heeft u uw smartphone/tablet verloren of werd deze gestolen?

Controleer via Beobank Online (Profiel/Mobiele Applicatie) of de Beobank applicatie werd geïnstalleerd. Als u in de lijst een apparaat ziet dat u niet kent, verwijder het dan door op "verwijderen" te klikken.

Een kredietkaartverrichting Visa/Mastercard betwisten

Voor een Visa kaart met uitgestelde debitering* die met “4454” begint: bezoek de website van mijnkaart.be

Gelieve het ingevulde en ondertekende document terug te sturen per email naar chargeback@beobank.be

* een betaalkaart die toelaat alle betalingen die u hebt uitgevoerd gezamenlijk af te rekenen op het einde van de maand.

Een debetkaartverrichting Maestro/Mastercard betwisten

Gelieve het ingevulde en ondertekende document terug te sturen per email naar chargeback@beobank.be.

U kan een bericht verzenden naar de Fraude dienst van Beobank via berichten in uw Beobank Online en/of Beobank Mobiel. Opgelet, voor betwistingen van kaarttransacties, gelieve te kiezen ‘Betwistingen transacties – kredietkaarten/ debetkaarten’.

Hoe kunnen we u helpen?