Verzekeringen
Beobank Home Secure

Verbonden alarmsysteem met 24/24 uur telebewaking. Vanaf 22€/maand

Kies de zichtrekening die het best bij u past

Een betaalrekening voor iedereen

  • 5 betaalrekeningen volgens uw dagelijkse behoeften

Onze betaalrekeningen

  • De Go betaalrekening

    Een gratis betaalrekening met alle basisfunctionaliteiten die u nodig hebt om uw geld te beheren, met Beobank Online of uw smartphone.

  • De Club betaalrekening

    Een betaalrekening in samenwerking met RTL, waarmee u tal van niet-bancaire voordelen geniet. 

  • De Plus betaalrekening

    Deze full service betaalrekening - bestemd voor een actief gebruik - biedt u een ruime waaier functionaliteiten aan tegen een vaste bijdrage van 3€/maand.  Als u aan bepaalde voorwaarden voldoet, kunt u tot 40€ bonus per jaar krijgen.

  • De Jongeren betaalrekening

    Een gratis betaalrekening voor jongeren tot en met 26 jaar. Zo zet u uw eerste stap naar uw onafhankelijkheid.

sans contact

« Contactloos » betalen tot en met 50 euro

U kan vanaf nu uw aankopen voor en hoger bedrag dan 25 euro contactloos betalen met uw debetkaart. Om u toe te laten grotere transacties uit te voeren zonder aan de betaalterminals te moeten sleutelen, werd de contactloze betalingslimiet verhoogd1 naar 50 euro² per aankoop. Wanneer u verschillende opeenvolgende3 contactloze transacties en transacties zonder PIN code uitvoert, is de gecumuleerde limiet 100 euro.

Als u tevens een kredietkaart hebt, is de limiet ook verhoogd tot 50 euro per aankoop en is de gecumuleerde limiet ook 100 euro.

Voor meer informatie, raadpleeg onze FAQ en ons Blogartikel.

Geoorloofde debetstand

Verhoog uw financiële comfort.

Met een geoorloofde debetstand op uw betaalrekening beschikt u over een comfortabele en soepele kredietopening4 die u kunt gebruiken in maanden met veel uitgaven of onvoorziene kosten.
 

LET OP, GELD LENEN KOST OOK GELD

Ontdek de voordelen
online

De instantoverschrijving om geld in enkele seconden over te schrijven...

Voer uw overschrijvingen in België binnen de 5 seconden uit dankzij de instantoverschrijving5. Het geld staat onmiddellijk op de rekening van uw begunstigde, zelfs als die een rekening heeft bij een andere bank6.

Waarom deze functie gebruiken? In extremis een vergeten en dringende factuur betalen, meteen een vriend terugbetalen, een dringende aankoop betalen,...

Hoe? Vink bij het invoeren van uw externe overschrijving in Beobank Online gewoon het vakje "Instant" aan7.

Een instantoverschrijving kost 1,25 EUR.

Uw vragen

Veelgestelde vragen over contactloos betalen

Wat is contactloos betalen?

Contactloos betalen is een manier van betalen waarbij de klant zijn kredietkaart of debetkaart niet meer in de betaalterminal hoeft te steken. Het volstaat om de kaart tegen de terminal te houden. Een snelle, eenvoudige en veilige manier om aankopen te betalen.

Hoe weet ik dat ik contactloos kan betalen?

Als het contactloos logo op uw kaart staat, dan wilt dit zeggen dat uw kaart is uitgerust met de chip voor contactloze betaling. Dit logo moet ook op de betaalterminal van de handelaar staan.

Hoe werkt het?

Breng gewoon uw contactloze kaart in de buurt van het contactloze logo op de terminal van de handelaar en uw aankoop is betaald. Als u echter meerdere opeenvolgende contactloze transacties uitvoert, kan de terminal u om veiligheidsredenen vragen om uw kaart en geheime code in te voeren.

Helpt de contactloze betaling om de verspreiding van COVID-19 te voorkomen?

De banksector en gezondheidsdeskundigen pleiten voor het gebruik van contactloze betalingen om de verspreiding van het COVID-19 virus op contactoppervlakken te voorkomen.

Tot welk bedrag kan men contactloos betalen?

Sinds 14/04/2020, kan u uw aankopen voor een hoger bedrag dan 25 euro contactloos betalen met uw debetkaart of uw kredietkaart. Om u toe te laten grotere transacties uit te voeren zonder aan de betaalterminals te moeten sleutelen, werd de contactloze betalingslimiet verhoogd1 naar 50 euro² per aankoop. Wanneer u verschillende opeenvolgende contactloze transacties en transacties zonder PIN code uitvoert, is de gecumuleerde limiet 100 euro. Weet wel dat het plafond voor contactloze betaling en de cumulatieve limiet ervan aan het einde van de gezondheidscrisis, COVID-19, weer kunnen worden herzien.

Wat met contactloze betaling na de COVID-19 crisis?

Het plafond voor contactloze betaling en de cumulatieve limiet ervan kunnen worden herzien aan het einde van de gezondheidscrisis, COVID-19.

Kunnen we contactloos betalen voor een onbeperkt bedrag?

Sinds 14/04/2020, is de gecumuleerde limiet 100 euro wanneer u verschillende opeenvolgende contactloze transacties en transacties zonder PIN code uitvoert. De terminal kan u soms ook vragen om de kaart en de geheime code in te voeren om veiligheidsredenen, zelfs als het bedrag van de aankoop de toegestane limiet niet overschrijdt. Weet dat het plafond voor contactloze betaling en de cumulatieve limiet ervan aan het einde van de gezondheidscrisis, COVID-19, kunnen worden herzien.

Met je kaart contactloos betalen: hoe werkt dat met de nieuwe limieten?

1. De handelaar geeft het bedrag in dat je moet betalen.

2. Hou je betaalkaart dichtbij het contactloze symbool op de betaalterminal.

- Betaal je minder dan 50 euro of net 50 euro? Je hoeft niets te doen.

- Betaal je meer dan 50 euro? De betaalterminal vraagt je om je pincode in te tikken.

- Doe je opeenvolgende contactloze betalingen zonder pincode voor meer dan 100 euro (bijvoorbeeld: 10 euro + 45 euro + 25 euro + 25 euro), dan moet je bij de laatste betaling je betaalkaart in de terminal steken en je pincode intikken.

- Vanaf dan is het opnieuw mogelijk om contactloos te betalen zonder pincode.

3. Even wachten…

4. Het schermpje van de terminal laat weten of je betaling in orde is.

5. Gelukt? Haal nu je betaalkaart weg en vraag ook meteen je betaalbewijs.

U ontving een nieuwe kaart?  

Voordat u contactloos kunt betalen, moet u uw kaart activeren door een betaling uit te voeren met uw PIN code (door bv. een aankoop in een winkel) of door uw geheime code te wijzigen aan een betaalautomaat. Zo activeert u de functie contactloos betalen.

Wat als de contactloze betaling niet werkt?

Als de terminal niet toelaat om contactloos te betalen, kan u uw aankopen nog altijd betalen door uw kaart in de terminal te steken en de aankoop te bevestigen met uw geheime code.

Waarom is het niet mogelijk om contactloos te betalen, hoewel het logo van contactloos betalen op de kredietkaart of debetkaart staat?

Kijk eerst na of de terminal uitgerust is om contactloos te betalen. Alvorens de functie “contactloos betalen” te kunnen gebruiken, moet deze uit veiligheidsoverwegingen eerst geactiveerd worden. Dit kan op verschillende manieren:

• door een betaling met geheime code te doen in een winkel in België

• door aan een automaat de geheime code te wijzigen, of

• door aan een automaat geld af te halen.

Dit activeert automatisch de contactloze betaalfunctie.

Waarom is het niet mogelijk om contactloos te betalen, hoewel het logo van contactloos betalen op de betaalterminal staat?

Kijk eerst na of het logo van contactloos betalen op de krediet- of debetkaart staat. Contactloos betalen is alleen mogelijk als het logo met de 4 golfjes op de terminal staat en als de terminal correct is geprogrammeerd. Het is mogelijk dat het logo op de terminal staat, maar dat de terminal nog niet geactiveerd is voor contactloos betalen. Contactloos betalen zal dan niet mogelijk zijn. Betalen door de kaart in de terminal te steken en de geheime code in te voeren blijft daarentegen mogelijk.

Is contactloos betalen veilig?

Ja, contactloos betalen is veilig. Contactloze betalingen worden op een even veilige manier behandeld als gewone betalingen. Als een kaart als verloren of gestolen wordt opgegeven, wordt een contactloze transactie, net zoals andere transacties, geweigerd.

 

Wat bij verlies of diefstal van de contactloze kredietkaart of debetkaart?

Neem in geval van verlies of diefstal onmiddellijk contact op met Beobank Service Center of Card Stop. We blokkeren uw kaart en sturen u een nieuwe kaart die ook voorzien is van de technologie voor contactloos betalen.

-Beobank Service Center op 02 626 50 50 van maandag tot vrijdag van 8.00 tot 20.00 uur en zaterdag van 9.00 tot 12.30 uur.

of

-Card Stop op 070 344 344

U hebt nog geen kaart met de functie contactloos betalen?

Contacteer dan gewoon uw agentschap. U kan ook onze medewerkers van Beobank Service Center bellen op 02 626 50 50 van maandag tot vrijdag van 8u00 tot 20u00 en op zaterdag van 9u00 tot 12u30. Zij helpen u graag verder.

 

Zit u met een specifieke vraag en hebt u het antwoord niet gevonden in de lijst?

- Bekijk onze blog, u vindt er interessante informatie

- Stuur uw vraag dan naar corona@febelfin.be 

- Neem contact op met Beobank Service Center op 02 626 50 50

- Neem contact op met uw gebruikelijke agentschap

We staan klaar om u zo goed mogelijk verder te helpen.

 

1 Voor 14/04, was de contactloze betalingslimiet 25 euro voor debet- en kredietkaarten.

2 Voor zolang u het bedrag beschikbaar heeft op uw debet- of kredietkaart.

3 Als u een aantal opeenvolgende contactloze transacties uitvoert, kan de terminal u om veiligheidsredenen vragen om uw kaart en geheime code in te voeren.

1Voor 14/04, was de contactloze betalingslimiet 25 euro voor debet- en kredietkaarten.

2Voor zolang u het bedrag beschikbaar heeft op uw debet- of kredietkaart.

3Als u een aantal opeenvolgende contactloze transacties uitvoert, kan de terminal u om veiligheidsredenen vragen om uw kaart en geheime code in te voeren.

4Onder voorbehoud van aanvaarding van het dossier en wederzijds akkoord.

5Dienst beschikbaar 24u/24, 7d/7 en 365 (of 366) dagen per jaar.

6Op voorwaarde dat de bank van de begunstigde deze mogelijkheid biedt.

7Het vakje verschijnt als de overschrijving en de begunstigde in aanmerking komen voor een instantoverschrijving.