Voor een betere surfervaring, gelieve een andere compatibele browser te gebruiken zoals Firefox of Google Chrome

Verzekerd met uw kredietkaart

Verzekerd met uw kredietkaart

Kredietkaarten* maken het leven makkelijker. Zeker als u online iets wilt aankopen. Maar wat als er iets misgaat? Krijgt u uw geld dan terug?

 

Meest voorkomende problemen

Online shoppen is snel en gemakkelijk. De meeste online aankopen verlopen zonder problemen. Maar soms kan er eens iets misgaan. Denk maar aan: een beschadigde levering, een laattijdige of niet-levering, een dubbele boeking, enz.

Deze problemen kunnen allerhande oorzaken hebben. Ze zijn vaak te wijten aan technische storingen of voorraadproblemen en zijn gemakkelijk op te lossen. In dergelijke gevallen neemt u als klant best contact op met de handelaar. En als u niet tot een akkoord komt, bel dan Beobank Service Center op 02 774 55 55 of download het formulier “Verzoek om onderzoek kredietkaartverrichting” van onze website.

Hierna wordt het bedrag tijdelijk op uw rekening teruggestort. Op uw rekeninguittreksel zal u bij die creditering de vermelding ‘krediet onder voorbehoud’ zien. Na een onderzoek kan het tot 165 dagen duren voor er een beslissing wordt genomen.
- Is de beslissing positief? Dan krijgt u uw geld definitief terug. U ontvangt hierover geen schriftelijke bevestiging.
- Is de beslissing negatief? Dan wordt het geld weer van uw rekening gehaald en krijgt u hierover wel een bericht.

Misleiding en fraude

Soms is er ook sprake van fraude, bijvoorbeeld omdat men gevolg heeft gegeven aan een phishing e-mail. Het slachtoffer krijgt een e-mail van een merk dat hij goed kent. Er wordt hem gevraagd om zijn vertrouwelijke gegevens mee te delen op een website die er volledig legitiem uitziet. Op die manier krijgen criminelen informatie in handen die hen toelaat om kredietkaarten te misbruiken. Ook in geval van fraude kunt u dit document invullen en terugsturen. Beobank zal uw betwisting onderzoeken en u indien nodig terugbetalen.

Opgelet! Geef nooit gevolg aan e-mails die u vragen vertrouwelijke gegevens als gebruikersnamen en paswoorden mee te delen. Onthoud uw geheime code. Wanneer uw kredietkaart wordt gebruikt met uw geheime code en het blijkt dat u zeer nalatig bent geweest, dan is de bank niet verplicht u te vergoeden.

Veiligheidstips

Bij Beobank zijn uw aankopen beschermd dankzij Verified by Visa en MasterCard SecureCode. Heel wat handelaars zijn gecertificeerd voor dit systeem. U vindt de logo’s Verified by Visa en MasterCard SecureCode terug op hun sites.

Doet u een online transactie? Dan krijgt u van ons een unieke code per sms, waarmee u de transactie kunt bevestigen.

Extra services

Afhankelijk van het type kredietkaart bent u beschermd tegen bepaalde risico’s. Zo is er aan de Brico World MasterCard bijvoorbeeld een dagelijkse vergoeding in geval van hospitalisatie verbonden. Met de Q8 World MasterCard bent u gedekt in geval van auto-agressie en diefstal van autosleutels en/of papieren. En met de World Travel MasterCard bent u verzekerd tegen reisongevallen, vertraging en verlies van bagage en vlucht- of internationale treinvertraging en gemiste aansluiting en internationale reisbijstand.

Bij al onze kaarten is een aankoopverzekering inbegrepen die uw aankopen van minimum 50€ verzekert gedurende 200 dagen vanaf de aankoopdatum in geval van gekwalificeerde diefstal (diefstal met inbraak of geweld) of accidentele schade.

Beobank heeft deze verzekeringen onderschreven ten voordele van de houders van Beobank kredietkaarten. Raadpleeg de algemene voorwaarden (per type kredietkaart) voor de definities, de waarborgen en de vergoedingen, de uitsluitingen en de procedures ingeval van schadeaangifte.

 

Hebt u nog geen kredietkaart van Beobank?

Maak hier uw keuze en vraag uw kaart online aan of contacteer uw Beobank agentschap.

 

*Kredietopening, onder voorbehoud van aanvaarding van uw dossier en mits wederzijds akkoord.

 

Let op, geld lenen kost ook geld

 

Hoe kunnen we u helpen?