Voor een betere surfervaring, gelieve een andere compatibele browser te gebruiken zoals Firefox of Google Chrome

Wilt u nog een bankkantoor?

Voor 9 op 10 Belgen blijven bankkantoren nuttig

Doordeweekse bankzaken regelt de Belg nog bijna uitsluitend online. Maar dat betekent niet dat we binnenkort enkel online bankieren. Integendeel!

9 op 10 Belgen bankieren online

Nog maar 1 op 10 Belgen gaat elke week naar een kantoor om zijn alledaagse bankzaken te regelen. 55-plussers (13%) opvallend meer dan 18- tot 34-jarigen (6%). Online bankieren wordt met andere woorden almaar populairder. Bijna 9 op 10 Belgen gebruiken wekelijks hun computer om te bankieren. Een op drie doet dat liever met een smartphone of tablet. En de grens lijkt nog lang niet bereikt, want drie Belgen op vijf willen in de toekomst nog meer bankzaken online regelen. Dat blijkt uit een onderzoek dat Beobank uitvoerde bij duizend Belgen ouder dan 18 jaar.

Toch vinden maar liefst negen op tien Belgen dat bankkantoren altijd nuttig zullen blijven, vooral dan voor leningen, verzekeringen en beleggingen. Ook financieel advies krijgen 8 Belgen op tien doorgaans liever in het kantoor. Zeven op tien landgenoten verkiezen bovendien persoonlijk contact met hun bankier als het over grote bedragen gaat.

Flexibel is het keyword

“Het bankenlandschap zit midden in de digitale revolutie. Klanten bankieren vandaag via meerdere kanalen. Ze hebben dagelijks contact met hun bank via de smartphone, voeren transacties uit of zoeken informatie via de website, bellen naar de helpdesk met specifieke vragen en komen naar hun bankkantoor voor advies. Flexibel bankieren is het nieuwe codewoord”, zegt Guy Roosen, Sales & Marketing Directeur bij Beobank.

Hoe kunnen we u helpen?