Voor elke klant je tijd nemen bij Beobank: “Je maakt deel uit van hun verhaal”

Caroline is adviseur particuliere klanten van Beobank. Oprechte aandacht en betrokkenheid staan centraal in haar job. Dat is de reden waarom ze haar carrière startte en blijft uitbouwen bij Beobank, want menselijkheid en zorg zijn voor haar heel belangrijk. “Je krijgt de tijd om naar de klanten te luisteren”, vertelt ze. “En die authenticiteit en behulpzaamheid is ook tussen collega’s sterk aanwezig.”

Na haar studies vertaler-tolk solliciteerde Caroline Jorssen (31) in alle richtingen. “Ik was vooral op zoek naar iets wat goed aanvoelde”, blikt ze terug. “Wat ik zocht in een werkgever, kwam bij Beobank naar voren. Het contact was meteen heel warm en de bank zag mijn potentieel in plaats van mijn gebrek aan financiële voorkennis.” Na anderhalf jaar als adviseur voor particuliere klanten groeide Caroline door tot adjunct-kantoordirecteur. “De kans deed zich voor en opnieuw geloofde Beobank in me. Dat is heel fijn.”

Na tweeënhalf jaar in die rol rees bij Caroline wel een vraag: “Zou ik geen spijt krijgen als ik nooit achter mijn andere interesses aan ging? Ik sloeg even een andere weg in, maar keerde terug als klantenadviseur. Deels omwille van de vaste uren en voordelen van Beobank. Laten we eerlijk zijn: die zijn handig met een tweede kindje. (lacht) Maar ook en vooral omdat ik mijn Beobank-collega’s hard miste. Bovendien had ik als adviseur altijd oprecht het gevoel dat ik mensen hielp. In sommige dossiers beteken je een heel grote meerwaarde.”

Elke vraag telt

Caroline en haar collega’s zijn opgeleid om elke klant van a tot z te ondersteunen. “Je helpt de puzzel te leggen: hoe kan ik het leven makkelijker maken voor deze klant, die bijvoorbeeld verschillende projecten heeft lopen? Want mensen leren weinig over financiën op school. Vaak kent een klant alle mogelijke oplossingen voor zijn situatie niet, en welke dan het meest op zijn maat is. Het is fijn om mensen daarbij te helpen, zodat zij minder financiële en mentale last ondervinden.”

Beobank helpt de adviseurs het verschil te maken. “Je krijgt de tijd om te luisteren: wie is deze klant, en wat is voor hem belangrijk? Als iemand die niet uit de sector komt, weet ik ook hoe belangrijk het is om de vertaalslag te maken. Het is helemaal niet vanzelfsprekend dat je weet wat een bank doet en waarom. Elke vraag telt, want mensen moeten honderd procent mee zijn met hun eigen bankzaken. Zo mag je een klein deel uitmaken van hun verhaal, in elke fase van hun leven.”

Kom goeiedag zeggen

Bij een Beobank-kantoor kan je nog gewoon binnenwandelen met een vraag. “Al hebben we liefst dat je een afspraak maakt. (lacht) Dan kunnen we zéker de nodige tijd nemen. Maar dit is wat klanten enorm belangrijk vinden: we zijn heel bereikbaar. Wil je met me spreken, dan bel je naar het kantoor en vraag je naar me. En op marktdagen halen klanten geld af en zeggen ze intussen even goeiedag. Dat is superfijn. Je bouwt mooie langetermijnrelaties op.”

Ook hier toont Beobank dat mensen centraal staan. “Onlangs vroeg een oudere dame om hulp bij de automaten. Intussen vertelde ze me dat ze documenten voor een verzekeraar online móest indienen. Er was geen hulp van hun kant, zelfs niet toen ze belde. Dat brak mijn hart. Bij Beobank zijn digitale applicaties er om je te ondersteunen, maar het draait om mensen. Er is ruimte om klanten op kantoor te begeleiden. Dat is nuttig en aangenaam, zowel voor de klant als voor ons. Ik kan me echt niet voorstellen dat je werkt voor een organisatie die zegt: trek je plan.”

Een omgeving vol authenticiteit en kansen

Ook als Caroline zelf advies wil, hoeft ze maar de telefoon te nemen. “Ik kan perfect een collega uit een ander departement om hulp vragen”, zegt ze. “Die authenticiteit en behulpzaamheid is ook tussen collega’s sterk aanwezig. Daarnaast is de hiërarchie vlak: ook tegen de CEO kan je hier gewoon ‘hallo’ zeggen als je die tegenkomt. En als ik ooit nood heb aan een nieuwe uitdaging, dan weet ik dat er veel kansen zijn. Maar dat hoeft van mij niet morgen al te zijn: ik sta met veel plezier nog even dicht bij de klant als nu.”

Word deel van een team waar menselijkheid en echte samenwerking centraal staan.

Delen op
Leestijd
3 min
Auteur
Beobank
Publicatie datum
Gepubliceerd in
Deze publicatie bevat algemene informatie en vormt geen persoonlijk advies. Deze informatie kan veranderen of onderworpen zijn aan specifieke regels of interpretaties, afhankelijk van de situatie. Beobank is niet verantwoordelijk voor de juistheid, de volledigheid en de bijgewerkte versie van de informatie uit de genoemde bronnen.

Deze artikelen kunnen je ook interesseren...

02/12/2025

Bankieren op afstand: 10 veiligheidsreflexen

Online shoppen, een rekening betalen of snel een vriend terugbetalen: bankieren op afstand is een onderdeel geworden van ons dagelijks leven. En dankzij deze 10 tips gaat u altijd veilig aan de slag!

6 min
Meer artikelen bekijken