Voor een betere surfervaring, gelieve een andere compatibele browser te gebruiken zoals Firefox of Google Chrome

“Bij Beobank zijn we veel meer dan een nummer”

Isabelle Berckmans vertelt over haar ervaringen met Beobank

Hoe komen de klanten van Beobank liefst in contact met de bank? Digitaal, telefonisch of in levenden lijve?

Bij Beobank zijn we ervan overtuigd dat alle klanten andere noden hebben en dat die kunnen verschillen naargelang hun project en hun situatie. We moedigen onze klanten aan om het contactkanaal dat het best past bij hun persoon en het moment te kiezen. Dat blijkt ook uit het gesprek dat we hadden met Isabelle Berckmans, 55 jaar, klant bij Beobank sinds 2020. Een mooi verhaal dat bovendien nog lang niet afgelopen is.

Waarom inspireert de slogan “Bankier op uw manier” u?

Daar kan ik me helemaal in vinden, aangezien Beobank niet aanzet tot consumptie, maar zich aanpast aan ieders situatie. Als klanten krijgen we niet te maken met mensen die ons per se iets willen verkopen, ook als we dat niet nodig hebben, maar wel met contactpersonen die naar ons luisteren. Dat maakt een heel verschil.

Welke communicatiekanalen en tools gebruikt u in uw contacten met Beobank?

Ik ga naar het agentschap voor de belangrijke dingen en de onderwerpen waarvoor ik advies nodig heb, omdat ik weet dat ik altijd goed geholpen zal worden. Als ik bijvoorbeeld een verzekering wil die helemaal beantwoordt aan mijn noden of als ik een lening moet afsluiten. De courante verrichtingen beheer ik dankzij de Beobank-app die heel goed in elkaar zit. In beide gevallen, via het agentschap en via de app, weet ik dat de communicatie met de bank altijd uitstekend zal verlopen.

Kunt u een concreet voorbeeld geven waar u de verschillende communicatiekanalen heeft ingezet voor een specifieke behoefte?

Ik wilde een pensioenspaarplan starten, dus heb ik telefonisch contact opgenomen met mijn kantoor. Ik werd heel professioneel verwelkomd, maar we kwamen al snel tot de conclusie dat ik beter ter plaatse een adviseur kon ontmoeten. Deze communicatievormen – de ene op afstand en de andere ‘face to face’ – leverden een oplossing op maat op.

Hoe zou u de relatie met uw Beobank-adviseur omschrijven?

Die is meer dan hartelijk. De grootste troef van Beobank is dat de bank je altijd in contact brengt met de beste specialist binnen het domein waarover je informatie zoekt. Zo komt niemand ooit voor onaangename verrassingen te staan.

Kunt u zich andere situaties in de toekomst voorstellen waarin dit menselijk contact voor u onmisbaar blijft?

Natuurlijk, want je weet nooit wat het leven zal brengen. Zo zullen er momenten zijn waarop ik nog steeds persoonlijk advies van mijn bank nodig zal hebben. Ik ben bij mijn vorige bank weggegaan omdat ik meer menselijk contact wilde. En ik voel me erg thuis bij Beobank, waar ik me nooit een nummer heb gevoeld en waar ik altijd heb kunnen praten met mensen die naar mijn behoeften luisteren...

Interview in het kader van de Branding Campagne op vrijdag 5/5/2023.

Hoe kunnen we u helpen?