Uw vermogen verdient onze service
Beobank mikt hoog als het gaat over uw beleggingen en neemt daarbij u en uw doelstellingen als maatstaf. Elke belegger heeft recht op een persoonlijke adviseur en krijgt een aanpak op maat. Of u een bescheiden bedrag dan wel een groter vermogen wenst te beleggen, maakt geen enkel verschil in de kwaliteitsvolle service die u krijgt.
Elke belegger vindt bij Beobank een betrouwbare en veilige partner. Zo biedt de bank al mooie formules dankzij beleggingsfondsen waarbij een inleg vanaf 50 euro per maand volstaat. Wie 100.000 euro of meer belegt, mag bovendien rekenen op Premium services die in andere banken vaak voorbehouden zijn voor personal banking klanten.
“Het belangrijkste wat een beleggingsadviseur altijd voor ogen moet houden, is de vraag: wat past er best bij mijn klant?”zegt Premium banker Heidi Vandenbroeke. De klant is altijd het vertrek- én eindpunt bij Beobank. Het juiste advies is immers geen one size fits all. “Onze eerste stap is dan ook steeds het bepalen van het beleggersprofiel om de wensen, middelen en verwachtingen van onze klanten goed te doorgronden”, verduidelijkt Heidi. Dat gebeurt niet onpersoonlijk met een kille onlinebevraging, want de Beobank adviseurs maken graag tijd voor een vertrouwelijk face-to-facegesprek. “Nabijheid en betrokkenheid zitten ingebakken in ons DNA. Logisch want hoe groot of hoe klein ook het bedrag dat je wil beleggen, je wil als belegger toch weten dat het in goede handen is?”
Vragen die leiden tot een accuraat beleggersprofiel zijn onder meer: hoeveel kennis en ervaring heeft de klant? Wat is de financiële situatie? Wat zijn de doelstellingen op korte en op langere termijn? Hoeveel risico wenst hij of zij te nemen? Hoe zal de klant reageren als de beurs een dipje kent? Wat is zijn of haar tijdshorizon?...
Op basis van dat persoonlijke beleggersprofiel komt de Beobank adviseur tot een oplossing op maat. In alle onafhankelijkheid stelt Beobank een of meerdere beleggingsproducten voor van 10 gereputeerde financiële instellingen die het beste voldoen aan de doelstellingen van de klant. “Die objectiviteit is een grote troef”, zegt Heidi. “Voor Beobank maakt het geen verschil of de klant voor het ene of het andere product kiest, dus stellen we die allemaal op gelijke voet voor in een eerlijke selectie.”
Beste van twee werelden
Via digitale oplossingen (mobiele app en online banking) kan elke belegger zijn portefeuille in real time zelf opvolgen: in welke activaklassen zijn zijn beleggingen onderverdeeld? Tegen welke koers zijn die gekocht? Wat is het rendement tot op vandaag? Wat is het gewicht van elke belegging in de totale portefeuille?
Beobank wil een optimale ervaring bieden door in te zetten op een digitale dienstverlening én op persoonlijke service.
“We volgen de beleggingsportefeuille van onze klanten ook van nabij op”, zegt Heidi. “Zelfs al is die heel defensief samengesteld, bijvoorbeeld met 100 procent obligatiefondsen, dan nog zitten we minstens eenmaal per jaar samen met onze klanten om een stand van zaken op te maken en eventuele opportuniteiten te bekijken. Met klanten die opteren voor een bijzonder dynamische samenstelling van hun portefeuille – en dus kiezen voor meer potentieel rendement annex een hoger risico – spreken we vaak tot driemaal per jaar af.”
En dan is er nog het advies op vraag, want wie belegt bij Beobank kan onbeperkt de raad inroepen van zijn of haar vertrouwde adviseur. “Zo vaak ze willen en zonder kosten. Zo weten ze zich gegarandeerd van een nauwe opvolging van hun beleggingen.”
Extra expertise
Elke belegger ligt in de bovenste lade bij Beobank. Maar wie 100.000 euro of meer belegt, mag bovendien rekenen op Premium services. Met Premium banking neemt Beobank een unieke positie in. Klanten hebben daarbij de keuze uit een nog grotere selectie van beleggingsfondsen en de bijkomende expertise van de Premium banker – die nog verder gaat dan de beleggingsportefeuille. Klassiekers zijn levensverzekeringsproducten en pensioenspaarproducten, maar er is nog meer. Heidi: “Een absolute meerwaarde is dat we opgeleid zijn om advies te geven rond huwelijksvermogensrecht, pensioenplanning, structurering en overdracht van vermogen en daardoor invulling kunnen geven aan een heel concrete nood bij heel veel klanten. Het is immers onze missie bij Beobank om de klant te begeleiden op elk belangrijk moment in zijn leven. Voor complexere vragen met betrekking tot fiscaliteit, successie en het structureren van vermogen die een diepgaande expertise vereisen, kunnen we beroep doen op onze partner EY en kunnen we klanten rechtstreeks met hen in contact stellen indien zij dit wensen. Zo garanderen we het best mogelijke advies voor onze klanten.”
Deze publicatie bevat algemene informatie en vormt geen persoonlijk advies. Deze informatie kan veranderen of onderworpen zijn aan specifieke regels of interpretaties, afhankelijk van de situatie. Beobank is niet verantwoordelijk voor de juistheid, de volledigheid en de bijgewerkte versie van de informatie uit de genoemde bronnen.