Een dienstverlening op maat

Twee Beobank-agentschapsdirecteurs leggen uit hoe zij hun klanten een persoonlijke service geven.

Patrick Habets - Richard Massonet - Roger Renardy

Patrick Habets - Richard Massonet - Roger Renardy

Klanten een persoonlijke service geven zit bij Beobank in de genen. Patrick Habets en Roger Renardy, directeurs van de Beobank-agentschappen in Eupen, leggen uit hoe zij dat elke dag in de praktijk brengen.

“In tegenstelling tot de grote banken, kennen wij onze klanten bij naam”, zegt Patrick Habets. “Daarop steunt heel onze relatie met onze klanten. Tijdens een gesprek probeer ik altijd zorgvuldig te achterhalen waar het probleem zit, zodat ik een oplossing op maat kan voorstellen.”

“Ik vind dat het mijn taak is om de klant die tegenover mij zit, goed te begrijpen”, bevestigt Roger Renardy. “Ik zoek klanten vaak thuis of op hun werk op, om beter aan te voelen wat zij precies nodig hebben. Ik ben heel flexibel. Het gebeurt dat ik zelfs op zaterdag of zondag bij hen langsga. Dat is nu eenmaal mijn idee van een goede service.”

De klant staat centraal

“Wij maken altijd een 360° analyse, omdat wij ook rekening willen houden met de privésituatie van een klant”, zegt Roger Bernardy. “Bij professionele klanten nemen wij alleen maar een beslissing nadat wij alle aspecten van hun dossier grondig hebben bestudeerd. Wij willen immers zeker zijn dat het haalbaar is. Voor mij zijn klanten partners op lange termijn. Ik stel ze daarom altijd duurzame oplossingen voor.”

Ik vind dat het mijn taak is om de klant die tegenover
mij zit, goed te begrijpen”, Roger Renardy

De waarden van de klantenrelatie bij Beobank

“De waarden van Beobank bieden ons een stevig houvast in ons vak”, zegt Patrick Habets. “Zij belichamen de kwaliteiten die de klanten van ons verwachten. Je moet bijvoorbeeld een product helder en eenvoudig kunnen omschrijven. De klant is ook vragende partij: hij wil een relatie met een gesprekspartner die hem door en door kent en gemakkelijk bereikbaar is. De oplossingen die wij voorstellen moeten ook relevant zijn, dat wil zeggen dat ze moeten passen binnen zijn situatie.”

En het internet? “Onze klanten beschikken over een waaier aan mogelijkheden om met ons contact op te nemen”, besluiten Patrick Habets en Roger Renardy. “Het is voor ons een prioriteit om ze persoonlijk te woord te staan, welk kanaal ze ook gebruiken. Onze deur staat altijd open voor een diepgaand gesprek.”

Onze 3 verbintenissen

 

  • Contact
  • Gemak
  • Expertise