Veilig betalen op internet

De voordelen van online winkelen zijn algemeen gekend, het is gemakkelijk en gebruiksvriendelijk. De veiligheid van het online betalen is daarbij van het grootste belang. Dankzij de gratis 3D Secure beveiligingstechnologie kan het ook extra veilig.

Wat is 3D Secure precies?

3D Secure is een  beveiligingstechnologie voor betalingen op het internet via uw Visa of Mastercard kredietkaart of via de Bancontact of Maestro functies van uw debetkaart. Deze technologie zorgt ervoor dat tijdens de online betaling een extra veiligheidscontrole ingebouwd wordt waarbij er een extra bevestiging van uw identiteit gebeurt.

Deze technologie wordt echter niet door alle handelaren gebruikt in hun webshop, waardoor deze extra beveiliging niet op alle websites gevraagd wordt. U herkent de deelnemende online winkels aan de logos Verified by Visa en Mastercard Securecode.

 

Hoe werkt het?

  • 1

    De website van de handelaar

    De website waar u een aankoop wilt doen, moet gecertificeerd zijn voor: Verified by Visa (Visa) of Mastercard SecureCode (Mastercard Debit en kredietkaarten).

  • 2

    Kaart

    U beschikt over een Mastercard Debit gekoppeld aan uw betaalrekening of een kredietkaart van Mastercard of Visa.

  • 3

    Authenticatie

    U gebruikt Beobank Mobile, itsme of uw digipass. Als u alleen een kredietkaart heeft, gebruikt u uw wachtwoord in combinatie met een unieke code die u via SMS ontvangt.

Veelgestelde vragen

Hoe werkt de bevestiging van een online aankoop via de Beobank Mobile App?
Wat als ik geen toegang heb tot Beobank Online of Beobank Mobile?

Vraag hier uw toegang aan, of neem contact op met uw Beobank agentschap of bel naar 02 622 20 00, van maandag tot vrijdag van 8 tot 20u en op zaterdag van 9 tot 12u30.

Wat als ik mijn Beobank Online wachtwoord niet meer ken?
Mocht u uw Beobank Online wachtwoord niet meer kennen, dan kunt u het hier resetten, of via uw agentschap aanvragen.
Na validatie van mijn aankoop wordt er een code van 8 cijfers gevraagd. Waar kan ik deze code vinden?

Nadat u de betaling hebt bevestigd, verschijnt het identificatiescherm. Hier vult u de 8-cijferige code in die u via uw Digipass genereert.

De stappen om deze code te verkrijgen worden duidelijk weergegeven op het scherm.

Heeft u geen Digipass, dan kunt u onderaan het scherm een andere authenticatiemethode kiezen.

Ik heb geen SMS ontvangen om de betaling te bevestigen.

Ga dan langs in een Beobank-agentschap in uw buurt om uw gegevens te updaten. Of bel 02 622 20 00, van maandag tot vrijdag van 8 tot 20u en op zaterdag van 9 tot 12u30.

Misschien vindt u dit ook interessant

Ontdek de blog van Beobank