Voor al uw vragen, welkom bij de klantondersteuning

Wat is uw vraag?

FAQ


Kredietkaarten
Online betalingen
  • Ja, dankzij Verified by Visa en Mastercard SecureCode kunt u op de websites van de deelnemende winkels veilig online betalen met uw kredietkaart van Beobank. Wanneer u een betaling doet op het internet, zal u vaak gevraagd worden om uzelf te identificeren. Hiervoor hebt u een abonnement 'bankieren op afstand' nodig.


    Concreet betekent dit dat als u wordt gevraagd om uw aankoop te bevestigen, u dit op één van de volgende manieren kunt doen:
    - met uw app en pincode van Beobank Mobile, of
    - met uw wachtwoord van Beobank Online, samen met de unieke bevestigingscode die u per sms ontvangt, of
    - u kunt ook een code aanmaken met uw Digipass, als u die hebt, en uw aankoop met deze code bevestigen.

    Hebt u nog geen toegang tot bankieren op afstand om verbinding te maken met uw bank en uw online aankopen te bevestigen?
    Maak dan hier een afspraak om de toegang aan te vragen, of neem contact op met uw Beobank-kantoor, of telefoneer naar 02 622 20 00 van maandag tot vrijdag van 8 tot 20 uur en zaterdag van 9 tot 12.30 uur.

    Was dit antwoord nuttig?
    Nee Ja

    Opgelet: uw commentaar zal niet worden beantwoord. Voer geen persoonlijke gegevens in


    Verzenden
  • Mastercard SecureCode zorgt ervoor dat u met uw Beobank kredietkaart veilig online kunt betalen bij de deelnemende internetwinkels. Voor elke aankoop krijgt u een SMS met een unieke identificatiecode op het GSM-nummer dat u ons gegeven hebt. Hebt u een Digipass, dan kunt u ook een code creëren met uw Digipass.

    Was dit antwoord nuttig?
    Nee Ja

    Opgelet: uw commentaar zal niet worden beantwoord. Voer geen persoonlijke gegevens in


    Verzenden
  • De tweede Europese richtlijn voor betalingsdiensten (PSD2), die in 2019 in werking trad, heeft een wettelijk kader gecreëerd voor een veiliger betaalverkeer voor de consument én de handelaar. Zo werden nieuwe regels uitgewerkt om klanten extra te beschermen bij hun online kaartbetalingen via de sterke cliëntauthenticatie.

    Was dit antwoord nuttig?
    Nee Ja

    Opgelet: uw commentaar zal niet worden beantwoord. Voer geen persoonlijke gegevens in


    Verzenden
  • Voor meer veiligheid moet u uw online aankopen op websites binnen de EU via een sterke authenticatie bevestigen. Dit is het gevolg van Europese wetgeving.

    Daarom moet u uw aankopen bevestigen via:

    • Uw Beobank Mobile app en uw Beobank Mobile geheime code, of
    • Uw Digipass (indien u die heeft) of
    • Uw Beobank Online wachtwoord en de eenmalige code die u krijgt via SMS.

    Indien de handelaar geen sterke authenticatie voorstelt (bv. 3DS Verified by Visa, Mastercard Secure code, Bancontact) en zijn betaalsysteem niet heeft aangepast, zullen de banken geen online betalingen meer mogen aanvaarden op zijn website.

    Was dit antwoord nuttig?
    Nee Ja

    Opgelet: uw commentaar zal niet worden beantwoord. Voer geen persoonlijke gegevens in


    Verzenden
  • Wanneer u een aankoop op het internet doet, kunt u deze bevestigen via één van de volgende methodes:

    • Uw Beobank Mobile app en uw Beobank Mobile geheime code, of
    • Uw Digipass (indien u die heeft) of
    • Uw Beobank Online wachtwoord en de eenmalige code die u krijgt via SMS.
    Was dit antwoord nuttig?
    Nee Ja

    Opgelet: uw commentaar zal niet worden beantwoord. Voer geen persoonlijke gegevens in


    Verzenden
  • Indien de handelaar geen sterke authenticatie voorstelt en zijn betaalsysteem niet aanpast, zullen de banken geen online betalingen meer mogen aanvaarden op zijn website. Dat betekent dat u geen aankopen meer kunt doen op een website indien de handelaar geen bevestiging van uw aankoop voorstelt via:

    • Uw Beobank Mobile app
    • Uw Beobank Online wachtwoord en de eenmalige code die u krijgt via SMS
    • Uw Digipass

    Deze verplichting geldt voor alle Europese banken en heeft de bedoeling om klanten en handelaren extra te beschermen bij online kaartbetalingen.

    Was dit antwoord nuttig?
    Nee Ja

    Opgelet: uw commentaar zal niet worden beantwoord. Voer geen persoonlijke gegevens in


    Verzenden
  • Sterke cliëntauthenticatie is een nieuwe verplichting die bedoeld is om betalingen veiliger te maken. Wanneer een consument een betaling verricht aan een handelaar in de EU, is er op het moment van de transactie een uitgebreidere authenticatie vereist.

    Vroeger volstond het om het kaartnummer en de CVC code (verificatiecode) in te voeren. Met de PSD2-voorschriften is er vanaf nu meer informatie nodig.

    Sterke authenticatie vergt de aanwezigheid van minstens twee kenmerken van deze drie:

    • iets dat u bezit (bankkaart, GSM),
    • iets dat u weet (wachtwoord, PIN code),
    • iets dat u eigen is (biometrie).

    De vereisten van sterke cliëntauthenticatie in de EU dragen bij tot een kleiner frauderisico bij betalingen en online bankdiensten en beschermen de vertrouwelijkheid van de financiële gegevens van de consument.

    Was dit antwoord nuttig?
    Nee Ja

    Opgelet: uw commentaar zal niet worden beantwoord. Voer geen persoonlijke gegevens in


    Verzenden
  • Dit betekent dat de handelaar zich nog niet aan de veiligheidsregels heeft aangepast. Aangezien het probleem bij de handelaar ligt, kunnen de banken dit probleem niet oplossen. Zolang de handelaar niet de nodige maatregelen heeft genomen om de bevestiging van aankopen via sterke authenticatie aan te bieden, zult u op deze site dus helaas geen aankopen met een kaart meer kunnen doen. Neem in dit geval contact op met de handelaar.

    Ter info, het bevestigingsscherm vraagt u om uw online aankoop op een van de volgende manieren te bevestigen:

    -        Bevestiging Mobile

    -        Beobank Online wachtwoord + code ontvangen per SMS

    -        Digipass

    -        Itsme

    Was dit antwoord nuttig?
    Nee Ja

    Opgelet: uw commentaar zal niet worden beantwoord. Voer geen persoonlijke gegevens in


    Verzenden
  • Dit betekent dat de handelaar zich aan de nieuwe veiligheidsregels heeft aangepast. Controleer daarom het volgende:

    -        Hebt u toegang tot internetbankieren om u te authenticeren? Zo niet, vraag dan HIER uw toegang aan.

    -        Hebt u uw kaartgegevens (vervaldatum, CVV-code, ...), de Digipass-code, het Beobank Online-wachtwoord of de code die u per sms hebt ontvangen, correct ingevuld?.

    -        Hebt u voldoende saldo op uw kaart (u kunt dit gemakkelijk controleren op onze Beobank Mobile applicatie of Beobank Online)

    Als al deze gegevens correct zijn en het probleem blijft bestaan, neem dan contact met ons op via uw beveiligde berichtensysteem in Beobank Online (eenmaal ingelogd, klik op "mijn adviseur") of in Beobank Mobile (eenmaal ingelogd, klik op het 'enveloppe' - icoon). Als u nog geen toegang hebt tot internetbankieren, vraag die dan HIER aan of neem contact op met Beobank Service Center.

    Was dit antwoord nuttig?
    Nee Ja

    Opgelet: uw commentaar zal niet worden beantwoord. Voer geen persoonlijke gegevens in


    Verzenden