Voor een betere surfervaring, gelieve een andere compatibele browser te gebruiken zoals Firefox of Google Chrome

veiligheid

Veiligheidsmaatregelen verbonden aan de Beobank kredietkaart

  • Kaart verloren of gestolen? Bel ons meteen op om uw kaart te blokkeren.

  • Een fraude-detectiesysteem controleert de klok rond verdachte transacties.

  • Verified by Visa en Mastercard SecureCode garanderen veilige betalingen online.

Veilig online

We gebruiken steeds meer de kredietkaart om online betalingen te doen. Via de diensten Verified by Visa en Mastercard SecureCode is frauduleus gebruik bijna onmogelijk. Voor elke online betaling sturen we een veiligheidscode per sms waarmee u uw aankoop bevestigt.

Schrijft u zich in voor de dienst Beobank Alert, dan krijgt u via sms en/of e-mail informatie over het gebruik van uw kredietkaart.

Fraude-detectie

Bij Beobank hebben we een efficiënt fraude-detectiesysteem. Ons team van ervaren medewerkers controleert de klok rond verdachte transacties. Bij twijfel zult u door ons gebeld worden. Het is dus belangrijk dat we steeds uw correct telefoonnummer hebben.

Wat te doen bij diefstal of verlies van uw kaart

Als u uw kaart verloren bent, als ze gestolen is of als ze ingeslikt werd door een automaat, ga als volgt te werk:

  1. Bel onmiddellijk Beobank Service Center op 02 622 20 00, tijdens de werkuren van maandag tot vrijdag van 8u tot 20u en op zaterdag van 9u tot 12u30. Buiten de werkuren, bel Card Stop op 078 170 170. Uw kaart wordt onmiddellijk geblokkeerd.
  2. Wanneer u belt om uw kaart te blokkeren, kunt u ook meteen een nieuwe bestellen.
  3. Bent u, naast uw kredietkaart, ook uw identiteitskaart verloren of is ze gestolen? Bel dan ook naar Doc Stop op het nummer 00800 2123 2123 (of 02 518 21 23) 24u/24 en 7d/7. In geval van diefstal, doe ook aangifte bij de politie. In geval van verlies, ga langs bij de dienst bevolking van uw gemeente voor een voorlopig attest.

Elektronische chipkaart en geheime code

Dankzij de elektronische chip in uw Beobank-kredietkaart verloopt elke betaling veilig en comfortabel. In het algemeen zult u dus uw aankoop moeten bevestigen met uw geheime code*.

Kunt u uw geheime code moeilijk onthouden?

U kunt uw code steeds veranderen aan een geldautomaat in België met het logo van Visa of MasterCard. Dat kan ook aan alle automaten van Beobank en aan de meeste automaten van Belfius, ING, Record Bank en Argenta. Klik hier voor de volledige lijst. Breng uw kaart in, kies de functie “Geheime code wijzigen” en volg de instructies op het scherm.

Als u uw code wijzigt, kies dan om veiligheidsredenen geen eenvoudige code zoals 1111 of 1234, noch een code op basis van uw geboortedatum.

 

*Sommige handelaars (in België, maar ook in het buitenland) zijn nog niet uitgerust met terminals die chipkaarten kunnen lezen. In deze handelszaken moet u uw aankoop bevestigen door het aankoopbewijs te tekenen. En bepaalde handelaars aanvaarden al contactloos betalen.

Fraude detectie

Bij Beobank hebben we een efficiënt fraude-detectiesysteem. Ons team van ervaren medewerkers controleert de klok rond of verdachte transacties wel of niet frauduleus zijn. Bij twijfel zal u door ons gebeld worden. Het is dus belangrijk dat we steeds uw correct telefoonnummer hebben. Als we u niet kunnen bereiken, sturen we een e-mail en/of sms met de vraag ons te contacteren op het nummer 02 727 86 68.

Als we geen reactie krijgen, wordt uw kaart tijdelijk geblokkeerd. Wij sturen u dan ook een brief. En mocht u niet reageren op deze brief, dan zijn we om veiligheidsredenen verplicht uw kaart definitief te blokkeren. Vervolgens zullen wij een nieuwe kaart en nieuwe geheime code naar u thuis versturen.

Voor meer info, kunt u bellen naar ons Beobank Service Center op 02 622 20 00, van maandag tot vrijdag van 8u tot 20u en op zaterdag van 9u tot 12u30.

Beobank Alert

Via Beobank Online kunt u zich gratis inschrijven voor Beobank Alert. U krijgt dan via sms en/of e-mail nuttige berichten over uw kredietkaart.

Een sms en/of e-mail om het volgende te melden:

  • er is een transactie van 150€ of meer met uw kredietkaart gebeurd;
  • er is een transactie van 150€ of meer met één van uw bijkomende kaarten gebeurd;

U krijgt deze waarschuwingen onmiddellijk zodra er zulke transacties met uw kaart of met één van uw bijkomende kaarten worden uitgevoerd,

  • u hebt 90% van uw kredietlijn bereikt;
  • het wekelijkse overzicht van uw rekening;
  • uw nieuwe uittreksel is online beschikbaar;
  • het minimum te betalen bedrag van uw laatste uittreksel.

Afhankelijk van de geselecteerde waarschuwingen krijgt u deze berichten wekelijks of maandelijks.

Verified by Visa en Mastercard SecureCode

Uw Beobank-kredietkaart is een handig betaalmiddel. Niet alleen aan de kassa, maar ook achter uw computer. Via het internet betalen is vandaag makkelijker dan ooit. En met de online diensten Verified by Visa en Mastercard SecureCode (afhankelijk van het logo op uw kaart) weet u zeker dat het op een veilige manier gebeurt.


Steeds meer handelaars zijn gecertificeerd voor Verified by Visa en Mastercard SecureCode

Wilt u online een aankoop betalen, dan gaat u als volgt te werk:

  1. U hebt in de webshop gevonden wat u zocht. Om te betalen, klik op het Visa- of Mastercard-logo in het betaalscherm van de webshop.
  2. Vul op het volgende scherm uw naam in, precies zoals die op uw kaart staat (in hoofdletters) + uw volledige kaartnummer (16 cijfers) + de vervaldatum van uw kaart + de veiligheidscode van uw kaart (de 3 laatste cijfers op de achterkant van uw kaart).
  3. Na bevestiging krijgt u een sms met een unieke identificatiecode op het gsm-nummer dat u ons gegeven hebt. Hebt u een Digipass, dan kunt u ook hiermee een code creëren.

    Hebt u geen gsm-nummer doorgegeven en geen Digipass? Kom dan langs in een van onze Beobank-agentschappen in uw buurt en bezorg ons uw gegevens. Of bel ons op hun nummer 02 622 20 00. U kunt ons bereiken van maandag tot vrijdag van 8u tot 20u en op zaterdag van 9u tot 12u30.

    Zonder een gsm-nummer of een Digipass kunt u helaas geen aankopen doen op sites die gecertifieerd zijn voor Verified by Visa en MasterCard SecureCode.
  4. Vul die code in op de voorziene plaats van het scherm Verified by Visa of Mastercard SecureCode en bevestig de transactie.
  5. Na een laatste bevestiging wordt de betaling aanvaard en keert u automatisch terug naar de website van de webshop.

Tips om uw kaart in alle veiligheid te gebruiken

  • Zet uw handtekening met een balpen op uw nieuwe kaart.
  • Wijzig zo snel mogelijk uw geheime code. Dit is mogelijk in de meeste geldautomaten in België, maar niet in het buitenland. Raadpleeg hier de lijst van geldautomaten waar dit mogelijk is.

  • Kies een niet evidente, maar gemakkelijk te onthouden PIN code. Vermijd uw geboortedatum of een reeks zoals 1234. Schrijf uw PIN code nergens op. Bewaar deze zeker niet in uw portefeuille.

  • Leen uw kaart nooit uit en laat ze nergens achter, ook niet in uw auto.

  • Als u in een hotel of een ziekenhuis verblijft, neem dan enkel de kaarten mee die u echt nodig hebt.

  • Geef nooit uw bankkaart als identiteitsbewijs, zelfs niet als men u dit vraagt.

  • Houd steeds uw kaart in het oog bij een betaling, ook wanneer de handelaar uw betaling uitvoert. Vermijd dat de handelaar uw kaart meeneemt naar een andere plaats om uw betaling uit te voeren.

  • Vermijd nieuwgierige ogen wanneer u uw PIN code invoert. Bedek steeds het klavier wanneer u uw PIN code moet invoeren, zowel bij een geldautomaat als bij een betaalterminal.

  • Laat uw kaart onmiddellijk blokkeren in geval van verlies of diefstal.

  • Verwittig ons wanneer u verhuist.

Leer hier meer over phishing

Vragen & Antwoorden

Kan ik veilig online betalen?

Ja, dankzij Verified by Visa en Mastercard SecureCode kunt u op de websites van de deelnemende winkels veilig online betalen met uw kredietkaart van Beobank. Wanneer u een betaling doet op het internet, zal u vaak gevraagd worden om uzelf te identificeren. Hiervoor hebt u een abonnement 'bankieren op afstand' nodig.


Concreet betekent dit dat als u wordt gevraagd om uw aankoop te bevestigen, u dit op één van de volgende manieren kunt doen:
- met uw app en pincode van Beobank Mobile, of
- met uw wachtwoord van Beobank Online, samen met de unieke bevestigingscode die u per sms ontvangt, of
- u kunt ook een code aanmaken met uw Digipass, als u die hebt, en uw aankoop met deze code bevestigen.

Hebt u nog geen toegang tot bankieren op afstand om verbinding te maken met uw bank en uw online aankopen te bevestigen?
Maak dan hier een afspraak om de toegang aan te vragen, of neem contact op met uw Beobank-kantoor, of telefoneer naar 02 622 20 00 van maandag tot vrijdag van 8 tot 20 uur en zaterdag van 9 tot 12.30 uur.

Welke voorzorgen neem ik bij reizen buiten Europa met mijn kredietkaart?

  • Als voorzorgsmaatregel adviseren wij de klant om vóór vertrek een transactie met de geheime code te doen in België om er zeker van te zijn dat de kaart correct geactiveerd is en dat de klant zijn geheime code nog kent.
  • We raden de klant ook aan om te kiezen voor een betaling in de munt van het land en niet in Euro, omdat daar minder kosten aan verbonden zijn.

De mogelijkheid bestaat dat uw kaart tijdelijk geblokkeerd wordt door Worldline zelf in het kader van fraudepreventie, indien Worldline meent dat er een reëel fraude-risico bestaat, neem dan contact op met Worldline op het 24/7-nummer: +32 2/727.86.68.

 

Bent u uw pincode vergeten? Klik dan hier.