Hoe betaalt u tijdens uw volgende buitenlandse vakantie? Vertrek met een gerust hart!
Reist u binnenkort naar het buitenland? Hoe gaat u ter plaatse betalen? En waar moet u op letten?
"Ja, ze werkt zelfs heel goed”, zegt Julienne. “We werden al een paar keer opgebeld door de mensen van de alarmcentrale waarop we zijn aangesloten. Niet omdat er effectief brand was uitgebroken in ons huis of omdat er werd ingebroken. Het was telkens onze eigen fout. De ene keer was er te veel rook in huis door de open haard, de andere keer waren we vergeten om het alarm af te zetten als we thuis kwamen.”
Julienne kan erom lachen. Het volstond om de ramen even goed open te zetten of om het alarm af te schakelen, maar voor hetzelfde geld was er echt sprake van een beginnende brand of een inbraak.
Samen met haar man koos Julienne nochtans een beetje toevallig voor een abonnement op Beobank Home Secure. “We hadden het er samen al enkele keren over gehad dat een alarm nuttig kon zijn. In de buurt hadden de meesten zo’n installatie. Bovendien hoorde je af en toe van inbraakpogingen. Je voelt je dan ook minder veilig. Zeker als je eens zou weggaan. En toen kwam de uitnodiging van Beobank voor een informatieavond over het systeem.”
Waarom Home Secure hen kon bekoren? “Omdat het makkelijk was. Het werd voor ons geïnstalleerd. En ook van het onderhoud moeten we ons niet aantrekken. Zelfs de batterijen worden voor ons vervangen als dat nodig is. En alles werd ons goed uitgelegd. We moesten ook niets aankopen of investeren. We betalen alleen een maandelijks bedrag.”
Julienne en haar man kozen voor een Comfort-pakket, waarbij ze gebeld worden als een alarmsignaal afgaat bij de centrale. “In het begin was het natuurlijk wat wennen dat we een alarminstallatie hadden die we bij onze thuiskomst moesten afschakelen. Als we er geen erg in hadden, ging ze af en werden we gebeld door de centrale. Die mensen waren telkens heel begripvol.”
Of we het zouden aanraden aan buren en vrienden? “Zeer zeker. We hebben dat al meerdere keren gedaan. Soms schrikt het de mensen af omdat ze geen klant zijn bij Beobank, maar dat hoeft niet. Iedereen kan het aanvragen. Zelf hebben we er alleen maar positieve ervaringen mee en het geeft ons een zekere geruststelling.”
Beobank Home Secure is een service beheerd door Euro Protection Surveillance NV – Naamloze Vennootschap met een kapitaal van 6.000.000 euro – RPR Brussel - BTW BE 0679.698.103 – Internationalelaan 55D, 1070 BRUSSEL – IBAN: BEOBANK - BE23 1096 6746 2291 - BIC: CTBKBEBX. Vergunning als onderneming voor alarmsystemen en camerasystemen uitgereikt door het Ministerie van Binnenlandse Zaken overeenkomstig de wet van 2 oktober 2017 tot regeling van de private en bijzondere veiligheid. Verbintenis voor minstens 12 maanden. Diensten aangeboden aan particulieren onder voorbehoud van de voorwaarden en beperkingen in de algemene voorwaarden. Verbintenis voor minstens 12 maanden.
Deze publicatie bevat algemene informatie en vormt geen persoonlijk advies. Deze informatie kan veranderen of onderworpen zijn aan specifieke regels of interpretaties, afhankelijk van de situatie. Beobank is niet verantwoordelijk voor de juistheid, de volledigheid en de bijgewerkte versie van de informatie uit de genoemde bronnen.