Voor een betere surfervaring, gelieve een andere compatibele browser te gebruiken zoals Firefox of Google Chrome

gérer ma carte

Mijn kredietkaart voor dagelijks gebruik

  •  

     

     

Verhoog de limiet van mijn kredietkaart

Hebt u een Beobank kredietkaart en hebt u onverwachte uitgaven? Vraag een verhoging van uw gebruikslimiet aan door het onderstaande formulier in te vullen. U ontvangt een voorstel op maat*.

Verhoog de limiet van mijn kaart

Bijkomende kaart?

Met een extra kredietkaart kan uw partner of een van uw gezinsleden genieten van dezelfde voorwaarden en uw kredietkaarten zijn gekoppeld aan de dezelfde kredietlijn.

Download het formulier (pdf)

Ontdek de gids Beobank Elite Travel

Elite travel Guide
Op ontdekking

Ontdek de handleiding voor Beobank kredietkaarthouders!

Gids
Lees de handleiding
Beobank Online

Geld nodig?

Met Cash Transfer4 kunt u geld overschrijven van uw kredietkaart naar een betaalrekening naar keuze in België. De terugbetaling gebeurt op dezelfde manier als voor andere transacties die u met uw Beobank kredietkaart doet.

Naar uw Beobank betaalrekeningdoe een interne overschrijving van uw kredietkaart naar uw betaalrekening via Beobank Online en Beobank Mobile.

Naar een andere betaalrekening: bel Beobank Service Center op 02 622 20 00.

sans contact

« Contactloos » betalen tot en met 50 euro

U kan vanaf nu uw aankopen voor en hoger bedrag dan 25 euro contactloos betalen met uw kredietkaart. Om u toe te laten grotere transacties uit te voeren zonder aan de betaalterminals te moeten sleutelen, werd de contactloze betalingslimiet verhoogd1 naar 50 euro2 per aankoop. Wanneer u verschillende opeenvolgende contactloze transacties en transacties zonder PIN code uitvoert, is de gecumuleerde3 limiet 100 euro.

Als u tevens een debetkaart heeft, is de limiet ook verhoogd tot 50 euro per aankoop en is de gecumuleerde limiet ook 100 euro.  

Voor meer informatie, raadpleeg onze FAQ en ons Blogartikel.

mobile app

Beheer uw kredietkaart met de Beobank Mobile-app

Blijf altijd op de hoogte van wat er op uw kaart gebeurt!

Bevestig uw online aankopen eenvoudig en veilig met mobiele bevestiging.

Kies voor online rekeningafschriften! Ze zijn gratis, ecologisch en op elk moment beschikbaar!

Dit alles en nog veel meer is beschikbaar op onze app.

Ontdek de Beobank Mobile-applicatie

Veelgestelde vragen over contactloos betalen

Wat is contactloos betalen?

Contactloos betalen is een manier van betalen waarbij de klant zijn kredietkaart of debetkaart niet meer in de betaalterminal hoeft te steken. Het volstaat om de kaart tegen de terminal te houden. Een snelle, eenvoudige en veilige manier om aankopen te betalen.

Hoe weet ik dat ik contactloos kan betalen?

Als het contactloos logo op uw kaart staat, dan wilt dit zeggen dat uw kaart is uitgerust met de chip voor contactloze betaling. Dit logo moet ook op de betaalterminal van de handelaar staan.

Hoe werkt het?

Breng gewoon uw contactloze kaart in de buurt van het contactloze logo op de terminal van de handelaar en uw aankoop is betaald. Als u echter meerdere opeenvolgende contactloze transacties uitvoert, kan de terminal u om veiligheidsredenen vragen om uw kaart en geheime code in te voeren.

Helpt de contactloze betaling om de verspreiding van COVID-19 te voorkomen?

De banksector en gezondheidsdeskundigen pleiten voor het gebruik van contactloze betalingen om de verspreiding van het COVID-19 virus op contactoppervlakken te voorkomen.

Tot welk bedrag kan men contactloos betalen?

Sinds 14/04/2020, kan u uw aankopen voor een hoger bedrag dan 25 euro contactloos betalen met uw debetkaart of uw kredietkaart. Om u toe te laten grotere transacties uit te voeren zonder aan de betaalterminals te moeten sleutelen, werd de contactloze betalingslimiet verhoogd1 naar 50 euro² per aankoop. Wanneer u verschillende opeenvolgende contactloze transacties en transacties zonder PIN code uitvoert, is de gecumuleerde limiet 100 euro. Weet wel dat het plafond voor contactloze betaling en de cumulatieve limiet ervan aan het einde van de gezondheidscrisis, COVID-19, weer kunnen worden herzien.

Wat met contactloze betaling na de COVID-19 crisis?

Het plafond voor contactloze betaling en de cumulatieve limiet ervan kunnen worden herzien aan het einde van de gezondheidscrisis, COVID-19.

Kunnen we contactloos betalen voor een onbeperkt bedrag?

Sinds 14/04/2020, is de gecumuleerde limiet 100 euro wanneer u verschillende opeenvolgende contactloze transacties en transacties zonder PIN code uitvoert. De terminal kan u soms ook vragen om de kaart en de geheime code in te voeren om veiligheidsredenen, zelfs als het bedrag van de aankoop de toegestane limiet niet overschrijdt. Weet dat het plafond voor contactloze betaling en de cumulatieve limiet ervan aan het einde van de gezondheidscrisis, COVID-19, kunnen worden herzien.

Met je kaart contactloos betalen: hoe werkt dat met de nieuwe limieten?

1. De handelaar geeft het bedrag in dat je moet betalen.

2. Hou je betaalkaart dichtbij het contactloze symbool op de betaalterminal.

- Betaal je minder dan 50 euro of net 50 euro? Je hoeft niets te doen.

- Betaal je meer dan 50 euro? De betaalterminal vraagt je om je pincode in te tikken.

- Doe je opeenvolgende contactloze betalingen zonder pincode voor meer dan 100 euro (bijvoorbeeld: 10 euro + 45 euro + 25 euro + 25 euro), dan moet je bij de laatste betaling je betaalkaart in de terminal steken en je pincode intikken.

- Vanaf dan is het opnieuw mogelijk om contactloos te betalen zonder pincode.

3. Even wachten…

4. Het schermpje van de terminal laat weten of je betaling in orde is.

5. Gelukt? Haal nu je betaalkaart weg en vraag ook meteen je betaalbewijs.

U ontving een nieuwe kaart?  

Voordat u contactloos kunt betalen, moet u uw kaart activeren door een betaling uit te voeren met uw PIN code (door bv. een aankoop in een winkel) of door uw geheime code te wijzigen aan een betaalautomaat. Zo activeert u de functie contactloos betalen.

Wat als de contactloze betaling niet werkt?

Als de terminal niet toelaat om contactloos te betalen, kan u uw aankopen nog altijd betalen door uw kaart in de terminal te steken en de aankoop te bevestigen met uw geheime code.

Waarom is het niet mogelijk om contactloos te betalen, hoewel het logo van contactloos betalen op de kredietkaart of debetkaart staat?

Kijk eerst na of de terminal uitgerust is om contactloos te betalen. Alvorens de functie “contactloos betalen” te kunnen gebruiken, moet deze uit veiligheidsoverwegingen eerst geactiveerd worden. Dit kan op verschillende manieren:

• door een betaling met geheime code te doen in een winkel in België

• door aan een automaat de geheime code te wijzigen, of

• door aan een automaat geld af te halen.

Dit activeert automatisch de contactloze betaalfunctie.

Waarom is het niet mogelijk om contactloos te betalen, hoewel het logo van contactloos betalen op de betaalterminal staat?

Kijk eerst na of het logo van contactloos betalen op de krediet- of debetkaart staat. Contactloos betalen is alleen mogelijk als het logo met de 4 golfjes op de terminal staat en als de terminal correct is geprogrammeerd. Het is mogelijk dat het logo op de terminal staat, maar dat de terminal nog niet geactiveerd is voor contactloos betalen. Contactloos betalen zal dan niet mogelijk zijn. Betalen door de kaart in de terminal te steken en de geheime code in te voeren blijft daarentegen mogelijk.

Is contactloos betalen veilig?

Ja, contactloos betalen is veilig. Contactloze betalingen worden op een even veilige manier behandeld als gewone betalingen. Als een kaart als verloren of gestolen wordt opgegeven, wordt een contactloze transactie, net zoals andere transacties, geweigerd.

Wat bij verlies of diefstal van de contactloze kredietkaart of debetkaart?

Neem in geval van verlies of diefstal onmiddellijk contact op met Beobank Service Center of Card Stop. We blokkeren uw kaart en sturen u een nieuwe kaart die ook voorzien is van de technologie voor contactloos betalen.

-Beobank Service Center op 02 622 20 00 van maandag tot vrijdag van 8.00 tot 20.00 uur en zaterdag van 9.00 tot 12.30 uur.

of

-Card Stop op 078 170 170

U hebt nog geen kaart met de functie contactloos betalen?

Contacteer dan gewoon uw agentschap. U kan ook onze medewerkers van Beobank Service Center bellen op 02 622 20 00 van maandag tot vrijdag van 8u00 tot 20u00 en op zaterdag van 9u00 tot 12u30. Zij helpen u graag verder.

Zit u met een specifieke vraag en hebt u het antwoord niet gevonden in de lijst?

- Bekijk onze blog, u vindt er interessante informatie

- Stuur uw vraag dan naar corona@febelfin.be 

- Neem contact op met Beobank Service Center op 02 622 20 00

- Neem contact op met uw gebruikelijke agentschap

We staan klaar om u zo goed mogelijk verder te helpen.

 

1Voor 14/04, was de contactloze betalingslimiet 25 euro voor debet- en kredietkaarten.

2Voor zolang u het bedrag beschikbaar heeft op uw debet- of kredietkaart.

3Als u een aantal opeenvolgende contactloze transacties uitvoert, kan de terminal u om veiligheidsredenen vragen om uw kaart en geheime code in te voeren.

Veelgestelde vragen

Is vervroegde terugbetaling mogelijk?

Ja, onder bepaalde voorwaarden. Zie productfiche of contacteer uw Beobank agentschap. 

Kan ik overal betalen met mijn kaart?

Miljoenen handelszaken aanvaarden uw Beobank kredietkaart. En dat zowel in België als in de rest van de wereld.

Echter, in deze landen kunt u uw Beobank kredietkaart niet gebruiken: Iran, Noord-Korea, Soedan, Syrië, Zuid-Soedan en Rusland.
 

Hoe kan ik de geheime code van mijn Beobank kredietkaart wijzigen?

U kunt de geheime code van uw Beobank kredietkaart wijzigen aan heel wat geldautomaten in België met het Visa- of Mastercard-logo. Zo kunt u terecht bij alle geldautomaten van Beobank, Belfius en Argenta, en aan de meeste automaten in de ING geldautomaten.

*Kredietopening, onder voorbehoud van aanvaarding van uw dossier en mits wederzijds akkoord.                                   

1Voor 14/04, was de contactloze betalingslimiet 25 euro voor debet- en kredietkaarten.
2Voor zolang u het bedrag beschikbaar heeft op uw debet- of kredietkaart.
3Als u een aantal opeenvolgende contactloze transacties uitvoert, kan de terminal u om veiligheidsredenen vragen om uw kaart en geheime code in te voeren.
4Een geldoverschrijving naar een rekening in België kan enkel door de houder van de hoofdkaart worden aangevraagd, mits de kredietopening minimum 1.250€ bedraagt. Hij mag geen betalingsachterstand hebben gehad tijdens de laatste 12 maanden. Het maximum over te schrijven bedrag wordt bepaald in functie van het beschikbare saldo van de kredietopening, met een minimum van 500€ en een maximum van 5.000€ per dag. Na de uitvoering van de overschrijving mag het totaal opgebruikte bedrag van de kredietopening niet hoger zijn dan 90% van de kredietopening. Via Beobank Online en Beobank Mobile is het maximale overdraagbare bedrag 1000 euro per dag. Via Beobank Service Center is het minimumbedrag 500 euro. 

Hoe kunnen we u helpen?