Let op, geld lenen kost ook geld

Beleggen en Sparen

Beleggerslexicon

Als u wilt starten met beleggen, leert u best eerst alle basisbegrippen. Wij leggen u elk concept uit in minder dan één minuut.

autofinanciering

Hoe moet u nu juist een voertuig financieren?

Of het nu voor een nieuw of tweedehandsvoertuig is, u kan de leningaanvraag gemakkelijk online uitvoeren.

Bespreekt u dit liever op kantoor? Maak dan snel een afspraak met een Beobank agentschap in uw buurt.

Hoe moet u een lening aanvragen?

Lening online aanvragen in 3 gemakkelijke stappen

Online aanvragen

Kies op onze site hoe we uw dossier behandelen: vanop afstand of op kantoor

Behandeling van uw aanvraag

We verifiëren uw gegevens. en raadplegen het gegevensbestand van de Nationale Bank

Aanvaarding van uw dossier

We zijn er bijna! Zodra uw dossier aanvaard is, tekent u het contract. Daarna storten we het geld op uw rekening.

Ik ben al vijf jaar klant bij Beobank en ik ben altijd heel tevreden geweest. Vroeger was ik klant bij één van de grootbanken. Dat was... anders. Het kantoor was groter, de service minder persoonlijk.

Jan Volkaert (2016), klant bij Beobank

autofinanciering

"Wij kennen Jan en zijn vrouw Delphine goed", zegt Elias Leplae van het Beobank agentschap in Waregem. Het zijn trouwe klanten die hier verschillende producten en diensten hebben en het zijn vooral ook heel leuke en vriendelijke mensen. Hun tevredenheid staat voorop; het is dan ook normaal dat we alles in het werk stellen om ze zo goed mogelijk te bedienen”, besluit hij.

Vragen en antwoorden

Wanneer en hoe moet ik terugbetalen?

U begint (behalve bij bijzondere acties) een maand na uitbetaling de ontleende som (behoudens eventuele promotionele acties) terug te betalen. U kiest zelf hoe u terugbetaalt:

  • via overschrijving,
  • via een bestendige opdracht die u inbrengt bij de financiële instelling die de rekening beheert waarvan u wenst dat elke maand het verschuldigde bedrag wordt afgehouden.

Hoe kan ik over het geld van mijn lening beschikken?

U kiest zelf de manier waarop uw krediet ter beschikking wordt gesteld:

  • met een overschrijving op de rekening die u ons opgeeft,
  • met een gewaarborgde bankcheque.

Ben ik verplicht een zichtrekening of een ander Beobank-product te openen om een krediet te kunnen krijgen?

Neen, de toekenning van een krediet staat hier volledig los van.

Wat moet ik doen als ik moeilijkheden heb om terug te betalen?

Wij raden u aan om zo snel mogelijk contact op te nemen met uw Beobank-agentschap dat samen met u een oplossing op maat zal proberen te vinden. U kan ook contact opnemen met Beobank Service Center op 02 626 50 50, van maandag tot vrijdag van 8u tot 20u en op zaterdag van 9u tot 12u30 (behalve op feestdagen).

Kan Beobank mijn kredietaanvraag weigeren?

Elke kredietaanvraag wordt grondig onderzocht. Het is onze taak om u te helpen uw budget in evenwicht te houden en u te informeren over de gevaren van overmatige schuldenlast. Tijdens het onderzoek van uw kredietaanvraag moet Beobank de Centrale voor Kredieten aan Particulieren bij de Nationale Bank van België raadplegen. Als uw krediet wordt geweigerd, verbinden wij ons ertoe u zo snel mogelijk op de hoogte te brengen. Voor inlichtingen over de eventuele registratie van uw gegevens kan u, als u dat wenst, rechtstreeks contact opnemen met de Centrale voor Kredieten aan Particulieren (de Berlaimontlaan 14, 1000 Brussel). Daarvoor hebt u een recto-verso kopie van uw identiteitskaart nodig.

Lening op afbetaling, onder voorbehoud van aanvaarding van uw dossier en wederzijds akkoord.
 

Beobank NV/SA, Kredietgever, Generaal Jacqueslaan 263g, 1050 Brussel – BTW BE 0401.517.147 RPR Brussel - IBAN: BE77 9545 4622 6142 - BIC: CTBKBEBX – FSMA 19688 A.