“Ons verhaal leek te complex, tot Beobank begon te luisteren”
Voor de helft van de Belgen is praten over geldzaken niet vanzelfsprekend. Ze stellen financiële vragen liever niet, omdat ze vrezen beoordeeld te worden door hun bank1. Net daardoor blijven kansen vaak liggen. Voor Bart en Daisy, die op zoek waren naar een woning ruim genoeg voor hun nieuw samengestelde gezin én voor de droom van Daisy, was dat gelukkig niet het geval. Na het horen van een radiospot, klopten ze aan bij Beobank. Samen vonden ze de perfecte oplossing.
Dat Beobank een antwoord heeft op elke vraag, mochten Daisy en Bart uit Zoersel de afgelopen maanden ontdekken. Het koppel leerde elkaar enkele jaren geleden kennen en vormt sindsdien enthousiast een nieuw samengesteld gezin. “We hadden elk wel een eigen woning, maar met ons zessen konden we beslist wat meer ruimte gebruiken”, aldus Bart.
Die extra ruimte vonden ze in een uniek pand dat niet alleen groot genoeg was om de uitgebreide familie te huisvesten, maar ook nog eens ruimte bood om Daisy’s grote droom waar te maken. “Ik werk als administratief bediende,” vertelt ze, “maar ik koester al mijn hele leven een grote voorliefde voor honden en heb op latere leeftijd mijn diploma als dierenartsassistente behaald. Ik speelde dus al geruime tijd met het idee een eigen hondenhotel te openen.”
Omdat Bart zich helemaal kon vinden in de plannen van zijn vrouw, was hun beslissing snel genomen. Het stel besloot om over te gaan tot de aankoop van het pand en zette hun project op papier.
Complex dossier
Helaas liep de aankoop van het nieuwe pand niet van een leien dakje. “Als nieuw samengesteld gezin hadden we al een appartement en een huis dat gefinancierd was via een hypotheek bij een andere bank”, vertelt Bart. “Die eigendommen wilden we verkopen om het nieuwe pand te betalen, aangevuld met een hypothecair krediet en een financiering voor ons hondenhotel.”
Het bleek een behoorlijk complex dossier, zeker omdat de administratieve kant van het nieuwe pand ook nog eens ingewikkeld bleek.
Resultaat: de toenmalige bank van het stel wees hun kredietaanvraag af. “Weinig banken durfden zo’n gelaagd dossier aan”, herinnert Bart zich. “We hadden de moed kunnen opgeven, maar toen hoorde ik op de radio een spot voor Beobank. Dat gaf ons weer hoop. Ik heb meteen contact opgenomen en zij wilden wel naar ons verhaal luisteren.”
Meer zelfs: contactpersoon Dries – kantoordirecteur van agentschap Oostmalle – hielp actief mee in het ontrafelen van de volledige problematiek én hij zocht mee naar een efficiënte oplossing voor elk aspect. “Beobank kijkt verder dan de rest, omdat ze je écht willen helpen. Daarvoor zijn ze bereid hun tijd te nemen en een antwoord te vinden op elke vraag die zich zou kunnen stellen”, zegt Bart.
Zodra alle papieren in orde waren, werden de rekeningen en kredieten van het koppel volledig geïntegreerd bij Beobank, zowel privé als professioneel. “Dat had een extra groot voordeel”, aldus Bart nog. “Daardoor kregen we een vaste adviseur voor al onze financiën, wat bijzonder praktisch is, zeker omdat Daisy nu zelfstandige is. Vandaag beheert Beobank al onze geldzaken. Ons contact met Beobank heeft ons leven aanzienlijk vereenvoudigd en structuur gebracht in onze complexe situatie.”
De Blije Staart
Ondertussen is het gezin verhuisd en opende hondenhotel ‘De Blije Staart’ zijn deuren. “We waren net op tijd klaar voor de zomervakantie”, zegt Bart nog. “Die maanden zijn cruciaal, omdat veel mensen in juli en augustus met vakantie gaan en dus opvang zoeken voor hun hond. Ons eerste seizoen was pittig, maar dankzij de mondelinge reclame die we kregen is het toch geslaagd. Ons leven ziet er vandaag heel anders uit en daar zijn we heel blij mee. Zonder de openheid en aandachtige holistische aanpak van Beobank hadden we dit niet kunnen waarmaken. Ik ben nog altijd blij dat ik die radiospot gehoord heb en mijn stoute schoenen aangetrokken heb om bij hen aan te kloppen.”
Dit interview werd afgenomen op 9 september 2025.
1Interne enquête uitgevoerd bij 814 Beobank-klanten in maart 2025.