Het Beobank Service Center als springplank naar een bloeiende carrière
Tekst William Visterin
Jef Seghers is teamleader bij het Beobank Service Center. Hij begeleidt dagelijks een tiental medewerkers die in direct contact staan met klanten. Voor veel jonge mensen is het Service Center een ideale springplank naar andere boeiende functies binnen de bank.
“Ik ben zelf begonnen als adviseur bij het Beobank Service Center”, vertelt Jef. “Daarna ben ik overgestapt naar het kantoor van Vilvoorde als adviseur, om vervolgens bij de trainingsafdeling te starten.” Zijn traject illustreert een cultuur van jobmogelijkheden die diepgeworteld is binnen de organisatie. “De interne mobiliteit zit bij Beobank in het DNA.”
Voor veel collega’s is het Service Center een eerste stap in hun loopbaan, een plek waar je snel verantwoordelijkheid krijgt. “Wij behandelen er vooral de inkomende oproepen van de klanten”, vertelt hij. “Het is een jonge en dynamische omgeving. Een ideale start voor een professionele carrière. Dat was het ook voor mij. Je leert er op een laagdrempelige manier en in een informele sfeer omgaan met serieuze vragen van klanten.”
Uitgebreide opleiding
Nieuwe medewerkers van het Beobank Service Center krijgen een grondige vorming. “We voorzien in het Beobank Service Center een traject van ongeveer achttien maanden. Dat traject start met één maand opleiding en daarna word je verder begeleid. Er is maandelijks, zo niet wekelijks, ruimte voor individuele coaching.”
Die combinatie van opleiding, praktijkervaring en intensieve begeleiding bereidt medewerkers grondig voor op hun verdere loopbaan. “Na afloop van het traject bij het Beobank Service Center zijn ze klaar voor de volgende stap in hun carrière”, stelt Jef. “Dan kunnen ze doorgroeien naar andere diensten of afdelingen binnen de bank, zoals fraude, interne communicatie of permanente controle. Of ze worden analist, kantoordirecteur of premium adviseur.”
Topbedrijf
Met zijn verhaal toont Jef hoe een instaprol bij Beobank het begin kan zijn van een veelzijdige en toekomstgerichte loopbaan. Het is een omgeving die inzet op begeleiding, vertrouwen en groei.
Zelf haalt hij nog altijd veel voldoening uit zijn job. “Ik werk graag bij Beobank omdat het gewoon een topbedrijf is. Er zijn veel kansen.” Zijn rol als teamleader is volgens hem geen klassieke bankfunctie. “Ik zie mezelf ook niet als een saaie bankier, maar als iemand die zijn steentje bijdraagt aan het dagelijks draaiende houden van deze bank.”