Voor een betere surfervaring, gelieve een andere compatibele browser te gebruiken zoals Firefox of Google Chrome

Gezien de sociale afstandsmaatregelen kan uw aanvraag volledig op afstand verwerkt worden, ook wanneer deze verzonden wordt naar onze verkooppunten.

Vraag & Antwoord

Hoe stel ik mijn PIN-code in voor mijn Digipass?

Wanneer u uw Digipass de eerste keer aanzet, vraagt hij u een PIN-code van 5 cijfers te creëren, waarbij u twee maal na mekaar een getal van 5 cijfers moet ingeven. Deze vraag krijgt u enkel bij het eerste gebruik van het apparaat wanneer u het inschakelt via de groene knop.

  1. Hou de groene ‘OK’ knop gedurende 3 seconden ingedrukt : de boodschap ‘New PIN?’ verschijnt op het scherm van uw Digipass.
  2. Geef een pincode van 5 cijfers van uw keuze in en druk op ‘OK’ : u krijgt de boodschap ‘Confirm PIN’.
  3. Geef nogmaals dezelfde pincode van 5 cijfers in en druk op ‘OK’ : op uw scherm verschijnt ‘New PIN (OK)’. Uw Digipass is nu klaar voor gebruik.
  4. Op uw Digipass verschijnt een code van 8 cijfers die u op uw Beobank Online scherm invult naast 'Digipass Code'.
  5. Hou de groene ‘OK’ knop gedurende 3 seconden ingedrukt om de Digipass uit te zetten.
  6. Deze pincode zal u vanaf nu nodig hebben bij elk toekomstig gebruik van uw Digipass.

Ik maak gebruik van Beobank Online en ik zou mijn rekeninguittreksels online willen ontvangen.

Voor uw bankrekeningen 
Kies de optie ‘Documenten en contracten’ onder de rubriek ‘Diensten’ in het menu.

Voor uw kredietkaart(en) 
Kies de optie ‘Inschrijving voor online uittreksels’ onder de rubriek ‘Transacties’ in het menu.

Vanaf nu hebt u online toegang tot uw uittreksels die gedurende 10 jaar bewaard worden vanaf het moment van uw inschrijving, en zult u maandelijks een e-mail ontvangen die u verwittigt wanneer een nieuw uittreksel beschikbaar is. U ontvangt geen uittreksels meer per post.

Wat moet ik doen als mijn telefoon gestolen wordt?

Zelfs dan zijn er verschillende zaken die u beschermen. Allereerst is er uw Beobank Mobile geheime code die de toegang tot uw rekeningen beveiligt. Daarnaast hebt u waarschijnlijk ook een toegangscode ingesteld die uw smartphone zelf beveiligt.

Als u een Digipass hebt, kunt u ook de toegang op uw telefoon blokkeren via Beobank Online in het menu Mijn Profiel > Mobiele applicatie.

Als u geen Digipass hebt, kunt u contact opnemen met Beobank Service Center op het nummer +32 (0)2 626 50 50 (van maandag tot vrijdag van 8u tot 20u, en op zaterdag van 9u tot 12u30) en een aanvraag indienen om uw mobiel apparaat te laten schrappen.

Hoe kan ik Beobank Mobile activeren?

Als u Beobank Online al gebruikt, kunt u Beobank Mobile activeren door het volgen van de volgende stappen:

  1. Download de Beobank Mobile app via de App store die overeenkomt met uw smartphone.
  2. Open de app en kies de identificatie-methode die voor u van toepassing is: als u een Digipass hebt, kies dan het type van Digipass dat u gebruikt. Indien u geen Digipass hebt, kies dan de optie ‘Inloggen zonder Digipass’ (in dat geval zal u enkel toegang hebben tot uw kredietkaartgegevens).
  3. Identificeer u met uw Beobank Online gebruikersnaam en wachtwoord, en bevestig uw identiteit met uw Digipass indien u er een hebt.
  4. Registreer uw smartphone.
  5. Kies uw Beobank Mobile geheime code.

Als u Beobank Online nog niet gebruikt maar wel een contract voor bankieren op afstand hebt, kunt u Beobank Mobile activeren door het volgen van de volgende stappen:

  1. Download de Beobank Mobile app via de App store die overeenkomt met uw smartphone.
  2. Open de app en kies de identificatie-methode die voor u van toepassing is. Identificeer u met uw gebruikersnaam en uw tijdelijke wachtwoord (die u gekregen hebt bij het openen van uw contract voor bankieren op afstand) en bevestig uw identiteit met uw Digipass (als u er een hebt).
  3. Wijzig uw tijdelijke wachtwoord in een permanent wachtwoord van uw keuze.
  4. Registreer uw smartphone.
  5. Kies uw Beobank Mobile geheime code.

Indien u nog geen contract voor bankieren op afstand hebt, kunt u dit afsluiten in uw agentschap. U krijgt dan een gebruikersnaam en een tijdelijk wachtwoord. Als u een betaalrekening bij ons hebt, ontvangt u ook een Digipass. Voor het activeren van de app volgt u daarna de stappen hierboven.

 

Werkt Beobank Mobile op alle types van smartphone?

De Beobank Mobile applicatie kan gebruikt worden op Apple (iOS versie 11.0 of hoger) en Android (versie 4.4 of hoger) smartphones en tablets.

Wat moet ik doen indien ik mijn Beobank Mobile code vergeten ben?

In dat geval moet u uw profiel uit de applicatie verwijderen. Daarna moet u opnieuw uw gebruikersprofiel registreren en een nieuwe Beobank Mobile geheime code kiezen.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Hoe kan ik het resetten?

U kunt uw wachtwoord resetten door op deze link te klikken. U kunt uw gebruikersnaam via SMS of per post ontvangen.

Is het telebewaking systeem van Beobank Home Secure PRO aangepast voor het gebruik door medewerkers?

• Dit gebruiksvriendelijke telebewaking systeem is geschikt voor verschillende gebruikers. Op het toetsenbord kunt u tot 9 vertrouwelijke toegangscodes instellen die u kunt toekennen aan bevoegde personen. Zo komt u te weten wanneer het systeem in- of uitgeschakeld wordt. Zo kunt u bijvoorbeeld per SMS of email te weten komen welke gebruiker het alarmsysteem inschakelt bij het sluiten van de lokalen.

• Ook kunt u kiezen voor afstandsbedieningen waarmee u het alarmsysteem in- of uit kunt schakelen als u zeer dichtbij bent of binnen de lokalen.

Hoe kan ik toegang krijgen tot Beobank Online?

Vraag een Beobank Online toegang in uw Beobank agentschap of via Beobank Service Center op 02 626 50 50. Onze adviseurs begeleiden u bij het openen van een overeenkomst op afstand. Zij bezorgen u uw gebruikersnaam, uw initieel wachtwoord, en uw Digipass als u houder bent van een betaalrekening.

Om in te loggen klikt u op de Beobank Online,  kiest u het type login (met of zonder Digipass) en vult u de gevraagde gegevens in op het scherm. Bij uw eerste login zult u om veiligheidsredenen een nieuw persoonlijk wachtwoord moeten kiezen.

Hebt u enkel een kredietkaart bij ons? Dan hebt u geen Digipass nodig. Een gebruikersnaam en wachtwoord volstaan.

Hoe Budgetbeheer activeren?

In Beobank Online

Klik bovenaan in de menubalk op ‘Profiel > Voorkeursweergave’. Klik vervolgens in het menu aan de linkerkant van het scherm op ‘Budgetbeheer’, activeer de functie via de slider op de pagina en klik op ‘Opslaan’.

Eens geactiveerd, verschijnt er op uw startpagina van Beobank Online een nieuw blok ‘Budget’. Om toegang te krijgen tot het gedetailleerde overzicht van uw inkomsten en uitgaven, klikt u op dit blok of gaat u via de menubalk naar ‘Diensten > Budgetbeheer’.

Afhankelijk van het aantal verrichtingen tijdens de laatste 24 maanden, kan het na de activering enkele ogenblikken duren vooraleer de automatische categorisering van alle verrichtingen is voltooid.

In Beobank Mobile

Tik in de menubalk onderaan het startscherm op Menu… > Mijn Profiel > Budgetbeheer en activeer de functie via de slider op de pagina.

U kunt in de menubalk onderaan het startscherm ook tikken op Rekeningen, daarna bovenaan het tabblad Uitgaven, Inkomsten of Saldo kiezen, en vervolgens op ‘Activeren’ tikken.

Eens geactiveerd, vindt u het gedetailleerde overzicht van uw inkomsten en uitgaven terug in het menu rekeningen op de tabbladen Uitgaven, Inkomsten en Saldo.