Voor een betere surfervaring, gelieve een andere compatibele browser te gebruiken zoals Firefox of Google Chrome

Gezien de sociale afstandsmaatregelen kan uw aanvraag volledig op afstand verwerkt worden, ook wanneer deze verzonden wordt naar onze verkooppunten.

Vraag & Antwoord

Wat moet ik doen als ik moeilijkheden heb om terug te betalen?

Wij raden u aan om zo snel mogelijk contact op te nemen met uw Beobank-agentschap dat samen met u een oplossing op maat zal proberen te vinden. U kan ook contact opnemen met Beobank Service Center op 02 626 50 50, van maandag tot vrijdag van 8u tot 20u en op zaterdag van 9u tot 12u30 (behalve op feestdagen).

Kan ik veilig online betalen?

Ja, dankzij Verified by Visa en Mastercard SecureCode kunt u op de websites van de deelnemende winkels veilig online betalen met uw kredietkaart van Beobank. Wanneer u een betaling doet op het internet, zal u vaak gevraagd worden om uzelf te identificeren. Hiervoor hebt u een abonnement 'bankieren op afstand' nodig.


Concreet betekent dit dat als u wordt gevraagd om uw aankoop te bevestigen, u dit op één van de volgende manieren kunt doen:
- met uw app en pincode van Beobank Mobile, of
- met uw wachtwoord van Beobank Online, samen met de unieke bevestigingscode die u per sms ontvangt, of
- u kunt ook een code aanmaken met uw Digipass, als u die hebt, en uw aankoop met deze code bevestigen.

Hebt u nog geen toegang tot bankieren op afstand om verbinding te maken met uw bank en uw online aankopen te bevestigen?
Maak dan hier een afspraak om de toegang aan te vragen, of neem contact op met uw Beobank-kantoor, of telefoneer naar 02 626 50 50 van maandag tot vrijdag van 8 tot 20 uur en zaterdag van 9 tot 12.30 uur.

Wat is het verschil tussen Visa en Mastercard?

Visa en Mastercard werken op een heel gelijkaardige manier. Hun kaarten worden wijdverbreid aanvaard, in meer dan 150 landen. En het is heel zeldzaam een zaak te vinden die wel de ene en niet de andere kaart aanvaardt. Aan u als consument om de kaart te nemen die u het beste past. Beobank biedt u de keuze uit een ruim aanbod Visa- en Mastercard-producten, aangevuld met Beobank voordelen.

Kan ik mijn uitgaven gespreid terugbetalen?

Ja, dat kan perfect. U lost maandelijks minimum 1/18de of 1/20ste (volgens het bedrag van uw kredietlijn) van de gebruikte financiële reserve af, met een minimum van 25 euro (behalve als het verschuldigde bedrag kleiner is dan 25 euro; in dat geval, betaalt u dat bedrag), vermeerderd met de jaarlijkse bijdrage.

Moet ik al Beobank klant zijn om een Beobank kredietkaart te krijgen?

Nee, dat hoeft niet. U hebt geen Beobank-rekening nodig om een Beobank kredietkaart te kunnen aanvragen.

Wie kan een Young Mastercard kredietkaart aanvragen?

Studenten. Op voorwaarde dat je 18 jaar of ouder bent, studeert aan een hogeschool of universiteit én houder bent van een zichtrekening bij een Belgische bank (op vertoon van je studentenkaart voor het lopende academiejaar). Heb je geen zichtrekening? Dan kan je kiezen voor de gratis Beobank Jump rekening voor jongeren. Je ouders hoeven niet aanwezig te zijn.

Kan ik overal betalen met mijn kaart?

Miljoenen handelszaken aanvaarden uw Beobank kredietkaart. En dat zowel in België als in de rest van de wereld.

Echter, in deze landen kunt u uw Beobank kredietkaart niet gebruiken: Iran, Noord-Korea, Soedan, Syrië, Zuid-Soedan.

Hoe krijg ik meer controle over mijn rekening?

We hebben enkele handige tools waarmee u, altijd en overal, het overzicht bewaart.

  • Met Beobank Online en Beobank Mobile beheert u uw kredietkaartrekening 24u/24, in alle eenvoud en veiligheid.
  • Dankzij Beobank Alert volgt u uw verrichtingen op de voet, via e-mail en/of sms’jes.
  • U kunt uw rekeninguittreksels online raadplegen, waar en wanneer u dat wilt.

Hoe kan ik punten sparen?

Telkens u een aankoop betaalt met uw kaart, krijgt u Neckermann punten. Wat u ook koopt en waar u ook bent: een etentje, concerttickets, uw Neckermann vakantie, enz.

  • 1 Neckermann punt voor elke uitgegeven euro bij Neckermann in België
  • 1 Neckermann punt per 2 euro uitgegeven voor al uw andere aankopen (in de supermarkt, parkeertickets, op restaurant, aankopen op internet,...) zowel in België als in het buitenland.

2.500 Neckermann punten = 25 euro korting op uw volgende Neckermann vakantie.

U kunt op jaarbasis tot 250 euro korting (per rekening en per kalenderjaar) verzamelen. De gespaarde punten blijven 2 jaar geldig en kunnen omgeruild worden per schijf van 2.500 punten. De punten kunnen niet worden omgezet in cash1.

Hoe lang blijven mijn Flying Blue Miles geldig?

In het Flying Blue-programma blijven uw Miles geldig als u eens binnen de 2 jaar een vlucht met AIR FRANCE, KLM of SkyTeam-partners boekt. Goed nieuws: bij elke aankoop die u doet met uw Beobank Flying Blue World MasterCard wordt de geldigheid van uw totale Miles-saldo met 2 jaar verlengd. Als u uw kaart regelmatig gebruikt, is uw Miles-saldo dus veilig. Ook als u een tijdje niet vliegt.