Beobank kent zijn klanten

Beobank kent zijn klanten

Beobank kent zijn klanten

Bankzaken zijn persoonlijk. Het gaat om geld, rekeningen, leningen, beleggingen, enzovoort. Bij heel wat producten en diensten van de bank hoort een woordje uitleg. Als klant kun je daarvoor terecht in onze agentschappen.

“Iedere medewerker krijgt regelmatig een opleiding”, zegt Charlotte Hoste, directrice van het Beobank agentschap in Gent. “Zo blijft iedereen op de hoogte van de evoluties in de financiële markten, nieuwe producten en innovaties op het vlak van technologie.” Die opleiding en training gebeurt bij Beobank zelf, maar onder meer ook bij Febelfin, de overkoepelende federatie voor de Belgische financiële sector.

Charlotte Hoste: “Voor specifieke adviesfuncties - bijvoorbeeld advies rond beleggingsproducten - volgen we een gespecialiseerde opleiding. Zo weten we wat er in de branche speelt en kunnen we onze klanten daarover het gepaste advies geven.”

Gepersonaliseerd advies

“We hechten veel belang aan gepersonaliseerd advies”, zegt Laurent Pireau, zelfstandig kantoorhouder van het Beobank agentschap in Fleurus. “Daarvoor dient ons kantoor: we ontmoeten de klanten in alle discretie. We luisteren open en onbevooroordeeld naar hun wensen en behoeften, om daar dan heel gericht op in te spelen met de juiste producten en diensten.”

Om dat correcte advies te geven, investeert onze bank sterk in de competentie van haar medewerkers. De relatie met de klant vraagt echter meer dan alleen financiële kennis. “We kiezen ervoor om de klant op lange termijn te begeleiden”, verduidelijkt Laurent Pireau. “We doen dat door goede afspraken te maken, bijvoorbeeld over de frequentie waarop de klant gecontacteerd wenst te worden om zijn portefeuille te evalueren.”

“Ik wil de klant kunnen geven wat hij zoekt”, zegt Joris Taelemans, zelfstandig kantoorhouder van het Beobank agentschap in Asse. “Of om een bekende keukenbouwer te citeren: we bieden onze klanten diensten aan alsof dat voor onszelf zou zijn.” Het is een aanpak die steunt op een rechtstreeks en nauw klantencontact. “Eén van de mooiste complimenten die ik kreeg”, vervolgt Joris Taelemans, “kwam van een klant die vertelde dat hij bij ons op één uur tijd meer advies had gekregen dan in de twintig jaar dat hij klant was bij een grootbank.”

Mijn bankier

Beobank grijpt terug naar de kern van bankieren, waarbij de vertrouwensrelatie voorop staat. “Via het internet heeft iedereen toegang tot allerhande financiële informatie”, zegt Dimitri Heerlein, directeur van het Beobank agentschap in La Louvière. “Klanten maken graag de vergelijking tussen de producten van verschillende banken. Onze meerwaarde is dat we luisteren naar wat de klant van een product verwacht.” Zo kan de adviseur hem begeleiden naar de best passende oplossing. De bank beschikt in dat verband over een uitgebreid portfolio van aantrekkelijke, innovatieve en competitief geprijsde producten. “In het leven heb je een goede dokter en een goede bankier nodig”, vervolgt Dimitri Heerlein met een knipoog. “De klant denkt niet in termen van banken of producten, hij denkt aan ‘mijn bankier’. Dat is de rol die we willen spelen in het leven van onze klant.”

Om die persoonlijke relatie vorm te geven en het juiste advies te verstrekken, willen we heel bereikbaar zijn voor de klant. Dat uit zich onder meer in flexibele tijdstippen voor afspraken. “Ons kantoor bevindt zich in een wijk met bijna uitsluitend bedrijven”, zegt Sylvie Baar, directrice van het agentschap Kunst-Wet in Brussel. “Klanten vragen vaak om een afspraak ’s morgens, voor ze naar kantoor gaan, of tijdens de middagpauze. We spelen daar graag op in.” Voor specifiek advies - bijvoorbeeld rond beleggingen - spreken onze adviseurs ook thuis af bij de klant. De meeste kantoren bieden daarnaast de mogelijkheid om een afspraak te maken buiten de traditionele openingsuren.

“De flexibiliteit die we bieden reikt verder dan het loket”, aldus nog Sylvie Baar. “Zo vinden klanten het ook fijn om snel een antwoord te krijgen via e-mail. Daaruit blijkt opnieuw de grote kracht van een persoonlijke klantenrelatie. Ze weten bij wie een e-mail terechtkomt. Mensen vertrouwen graag op een vast aanspreekpunt. Bij ons kunnen ze daar op rekenen.”

 

De kernwaarden van Beobank

Beobank staat dicht bij haar klanten. Dat blijkt duidelijk uit de waarden die de bank uitdraagt. Ze is optimistisch ingesteld, heeft vertrouwen in de toekomst en wil haar klanten op een dynamische manier ondersteunen met passende producten en diensten. Beobank hecht veel belang aan wederzijds respect. Dat vormt de basis voor een langetermijnrelatie met de klant. Om die relatie vorm te geven, kiest de bank voor nabijheid. Er is een nauw contact tussen de medewerkers van de bank en de klant. De bank kent de klant en biedt een oplossing die op zijn specifieke behoeften inspeelt. Dat gebeurt in een kader van vertrouwelijkheid, waarbij de medewerker van de bank en de klant elkaar in alle discretie onder vier ogen spreken. Bovenal biedt de bank een solide basis. We zijn een gezond bedrijf binnen een sterke groep, met een heldere en duidelijke visie.