Mijn kantoor helpt mij voortreffelijk
“Choco, af!”. Kort en krachtig roept Wanda Verbiest haar labrador tot de orde. De bruine viervoeter blijft ons evenwel vrolijk kwispelend besnuffelen, waarop ze hem vlug richting logeerkamer dirigeert. “Anders kunnen we een ongestoord gesprek vergeten.” Want we willen weten of en waarom Wanda tevreden is over Beobank.
“Ik was verwittigd dat ik een belletje mocht verwachten. Maar waarom ik? Is dit een grap voor een of ander radioprogramma? Zitten die deugnieten van het Beobank agentschap in Schoten mee in het complot?”. Wij willen Wanda Verbiest naar haar indruk over Beobank vragen. Dus stellen we voor bij haar langs te komen. “Oei, mijn huis is een regelrechte bouwwerf”, reageert ze. Om er meteen aan toe te voegen: “Als dat niet stoort: van harte welkom!”
Goedlachse Wanda woont in een rustige residentiële wijk in Brecht. Haar vrijstaande optrek behoort niet tot de grootste van de buurt. “De kinderen zijn allang de deur uit. Mijn zoon woont niet veraf. Mijn dochter daarentegen leeft met haar Libanese man en mijn twee kleinkinderen in Freetown, de hoofdstad van Sierra Leone. Wat ben ik dan met een kast van een huis, wetende dat ik bovendien al jaren minder mobiel ben na een ongeval? Maar het brengt geen aarde aan de dijk daarover te kniezen.”
Persoonlijke opvang
Geld afhalen met haar bankkaart van Beobank, kan Wanda aan een van de bankterminals in het dorp. Voor al haar andere financiële zaken doet ze een beroep op het Beobank agentschap in Schoten.
“Ik heb er een Go zichtrekening en een spaarrekening voor mezelf en voor mijn kleinzonen. Het is echt een supergoed kantoor. Welke vraag ik ook heb, Sarah of Stijn staat altijd paraat om ze te beantwoorden. Charlotte van haar kant heeft recent op mijn verzoek alle paperassen in orde gebracht om vanaf volgend voorjaar ook mijn verzekeringen te behartigen. En Anselm, de kantoordirecteur, geeft me het gepaste beleggingsadvies in mensentaal, wat ik als leek in de materie zeer waardeer.
Ik spreek hen – en zij mij - met de voornaam aan. Dat is spontaan gegroeid. Door hun actieve betrokkenheid in mijn geldzaken – meer dan eens nemen ze zelf contact met me op – en hun professioneel advies, maar ook en vooral dankzij hun warmhartige aanpak. Wat een verschil met de afstandelijke opvang en de povere raad die ik bij de concurrentie kreeg! Zo had ik mettertijd een heleboel kredietkaarten verzameld, van allerhande financiële instellingen en winkels. ‘Nergens voor nodig’, zei Anselm me, ‘want op den duur ben je het overzicht op je financiële situatie kwijt.’ Vandaag heb ik er nog één: een Beobank MasterCard. Nog nooit problemen mee gehad, of ik ze nu hier in België dan wel in het buitenland gebruik.”
Klant sinds jaren
Wanda is al geruime tijd klant in het kantoor in Schoten. “Ik ben er binnengestapt omdat ik op zoek was naar een geschikte lening. En omdat ik het niet zag zitten om te rade te gaan bij de bank waar ik toen nog klant was.” Ze heeft er geen probleem mee de reden achter die lening toe te lichten: “Toen moeder ziek werd, wilden we dichter in elkaars buurt wonen. Ze deed me een dakappartement cadeau, en kocht voor zichzelf een ander appartement in hetzelfde gebouw. De lening was bestemd om mijn appartement te verfraaien. Maar moeder noch ik kon aarden in die nieuwe omgeving; we hebben er een jaar gewoond. Ik heb de lening dan vervroegd terugbetaald. Naar mijn vroegere woonst konden we niet: ik had ze bij de verhuis naar het appartement verkocht. Dus beslisten we om hier in te trekken. Maar dat liep niet van een leien dakje. Na anderhalf jaar is het ons dan toch gelukt. Om ons beiden ietwat privacy te gunnen, is de garage toen omgebouwd tot een woonkamer voor moeder. Vorig jaar is ze overleden, na een rijk gevuld leven: ze is 94 geworden.”
Vandaag kampeert Wanda overdag nog even in die omgebouwde garage. De nieuwe keuken is bijna klaar en de woonkamer wordt volledig heringericht.
Bij het afscheid zegt Wanda ons nog eens hoe tevreden ze is met de onberispelijke service van haar Beobank agentschap. Wij vertrekken met een brede glimlach : zo’n tevreden klant ontmoeten maakt onze dag echt goed!
Stap uw Beobank agentschap binnen en stel uw vragen aan onze medewerkers
Deze publicatie bevat algemene informatie en vormt geen persoonlijk advies. Deze informatie kan veranderen of onderworpen zijn aan specifieke regels of interpretaties, afhankelijk van de situatie. Beobank is niet verantwoordelijk voor de juistheid, de volledigheid en de bijgewerkte versie van de informatie uit de genoemde bronnen.