Verzekeringen
Beobank Home Secure

Verbonden alarmsysteem met 24/24 uur telebewaking. Vanaf 22€/maand

Gezien sociale afstandsmaatregelen kunnen de aanvragen volledig op afstand verwerkt worden, ook wanneer deze verzonden worden naar onze verkooppunten

Vraag & Antwoord

Hoe stel ik mijn PIN-code in voor mijn Digipass?

Wanneer u uw Digipass de eerste keer aanzet, vraagt hij u een PIN-code van 5 cijfers te creëren, waarbij u twee maal na mekaar een getal van 5 cijfers moet ingeven. Deze vraag krijgt u enkel bij het eerste gebruik van het apparaat wanneer u het inschakelt via de groene knop.

  1. Hou de groene ‘OK’ knop gedurende 3 seconden ingedrukt : de boodschap ‘New PIN?’ verschijnt op het scherm van uw Digipass.
  2. Geef een pincode van 5 cijfers van uw keuze in en druk op ‘OK’ : u krijgt de boodschap ‘Confirm PIN’.
  3. Geef nogmaals dezelfde pincode van 5 cijfers in en druk op ‘OK’ : op uw scherm verschijnt ‘New PIN (OK)’. Uw Digipass is nu klaar voor gebruik.
  4. Op uw Digipass verschijnt een code van 8 cijfers die u op uw Beobank Online scherm invult naast 'Digipass Code'.
  5. Hou de groene ‘OK’ knop gedurende 3 seconden ingedrukt om de Digipass uit te zetten.
  6. Deze pincode zal u vanaf nu nodig hebben bij elk toekomstig gebruik van uw Digipass.

Ik maak gebruik van Beobank Online en ik zou mijn rekeninguittreksels online willen ontvangen.

Voor uw bankrekeningen 
Kies de optie ‘Documenten en contracten’ onder de rubriek ‘Diensten’ in het menu.

Voor uw kredietkaart(en) 
Kies de optie ‘Inschrijving voor online uittreksels’ onder de rubriek ‘Transacties’ in het menu.

Vanaf nu hebt u online toegang tot uw uittreksels die gedurende 10 jaar bewaard worden vanaf het moment van uw inschrijving, en zult u maandelijks een e-mail ontvangen die u verwittigt wanneer een nieuw uittreksel beschikbaar is. U ontvangt geen uittreksels meer per post.

Wat moet ik doen als mijn telefoon gestolen wordt?

Zelfs dan zijn er verschillende zaken die u beschermen. Allereerst is er uw Beobank Mobile geheime code die de toegang tot uw rekeningen beveiligt. Daarnaast hebt u waarschijnlijk ook een toegangscode ingesteld die uw smartphone zelf beveiligt.

Als u een Digipass hebt, kunt u ook de toegang op uw telefoon blokkeren via Beobank Online in het menu Mijn Profiel > Mobiele applicatie.

Als u geen Digipass hebt, kunt u contact opnemen met Beobank Service Center op het nummer +32 (0)2 626 50 50 (van maandag tot vrijdag van 8u tot 20u, en op zaterdag van 9u tot 12u30) en een aanvraag indienen om uw mobiel apparaat te laten schrappen.

Hoe kan ik Beobank Mobile activeren?

Als u Beobank Online al gebruikt, kunt u Beobank Mobile activeren door het volgen van de volgende stappen:

  1. Download de Beobank Mobile app via de App store die overeenkomt met uw smartphone.
  2. Open de app en kies de identificatie-methode die voor u van toepassing is: als u een Digipass hebt, kies dan het type van Digipass dat u gebruikt. Indien u geen Digipass hebt, kies dan de optie ‘Inloggen zonder Digipass’ (in dat geval zal u enkel toegang hebben tot uw kredietkaartgegevens).
  3. Identificeer u met uw Beobank Online gebruikersnaam en wachtwoord, en bevestig uw identiteit met uw Digipass indien u er een hebt.
  4. Registreer uw smartphone.
  5. Kies uw Beobank Mobile geheime code.

Als u Beobank Online nog niet gebruikt maar wel een Digipass ontvangen hebt, kunt u Beobank Mobile activeren door het volgen van de volgende stappen:

  1. Download de Beobank Mobile app via de App store die overeenkomt met uw smartphone.
  2. Open de app en kies de identificatie-methode die voor u van toepassing is. Identificeer u met uw gebruikersnaam en uw tijdelijke wachtwoord (die u gekregen hebt bij het openen van uw contract voor bankieren op afstand) en bevestig uw identiteit met uw Digipass.
  3. Wijzig uw tijdelijke wachtwoord in een permanent wachtwoord van uw keuze.
  4. Registreer uw smartphone.
  5. Kies uw Beobank Mobile geheime code.

Als u Beobank Online nog niet gebruikt en u geen Digipass hebt, dan zult u eerst moeten inloggen op Beobank Online met uw gebruikersnaam en uw tijdelijke wachtwoord (die u gekregen hebt bij het openen van uw contract voor bankieren op afstand) om een permanent wachtwoord van uw keuze aan te maken. Daarna downloadt u de Beobank Mobile app via de App store die overeenkomt met uw smartphone en activeert u Beobank Mobile door het volgen van de volgende stappen:

  1. Open de app en identificeer u met uw gebruikersnaam en uw permanent wachtwoord
  2. Registreer uw smartphone.
  3. Kies uw Beobank Mobile geheime code.

Indien u nog geen contract voor bankieren op afstand hebt, kunt u dit afsluiten in uw agentschap. U krijgt dan een gebruikersnaam en een tijdelijk wachtwoord. Als u een betaalrekening bij ons hebt, ontvangt u ook een Digipass. Voor het activeren van de app volgt u daarna de stappen hierboven.

 

Werkt Beobank Mobile op alle types van smartphone?

De Beobank Mobile applicatie kan gebruikt worden op Apple (iOS versie 11.0 of hoger) en Android (versie 4.4 of hoger) smartphones en tablets.

Wat moet ik doen indien ik mijn Beobank Mobile code vergeten ben?

In dat geval moet u uw profiel uit de applicatie verwijderen. Daarna moet u opnieuw uw gebruikersprofiel registreren en een nieuwe Beobank Mobile geheime code kiezen.

Bij de betaalmiddelen in Payconiq by Bancontact heb ik de mogelijkheid een bankrekening te koppelen, wat is dat?

Naast maximum 5 bankkaarten, hebt u ook de mogelijkheid om 1 bankrekening te koppelen aan uw Payconiq by Bancontact-app. Dit geeft u de mogelijkheid om betalingen en betaalverzoeken vanop afstand te doen, dus zonder dat de andere persoon bij u aanwezig is om een QR-code te scannen. Deze functionaliteit wordt momenteel nog niet ondersteund door Beobank. U hebt ze echter niet nodig om betalingen of betaalverzoeken te doen waarbij een QR-code gescand wordt, of voor contactloze betalingen met uw smartphone.

In mijn app store vind ik 2 ‘Payconiq’ apps terug. Welke moet ik kiezen?

Er zijn inderdaad 2 ‘Payconiq’ apps beschikbaar in de app stores: ‘Payconiq by Bancontact’ en ‘Payconiq’. De Payconiq by Bancontact-app combineert alle functionaliteiten van de Payconiq-app en de vroegere mobiele betaal-app van Bancontact. Payconiq by Bancontact is dan ook de enige app die Beobank ondersteunt.

Is het telebewaking systeem van Beobank Home Secure PRO aangepast voor het gebruik door medewerkers?

• Dit gebruiksvriendelijke telebewaking systeem is geschikt voor verschillende gebruikers. Op het toetsenbord kunt u tot 9 vertrouwelijke toegangscodes instellen die u kunt toekennen aan bevoegde personen. Zo komt u te weten wanneer het systeem in- of uitgeschakeld wordt. Zo kunt u bijvoorbeeld per SMS of email te weten komen welke gebruiker het alarmsysteem inschakelt bij het sluiten van de lokalen.

• Ook kunt u kiezen voor afstandsbedieningen waarmee u het alarmsysteem in- of uit kunt schakelen als u zeer dichtbij bent of binnen de lokalen.

Hoe kan ik toegang krijgen tot Beobank Online?

Vraag een Beobank Online toegang in uw Beobank agentschap of via Beobank Service Center op 02 626 50 50. Onze adviseurs begeleiden u bij het openen van een overeenkomst op afstand. Zij bezorgen u uw gebruikersnaam, uw initieel wachtwoord, en uw Digipass als u houder bent van een betaalrekening.

Om in te loggen klikt u op de Beobank Online,  kiest u het type login (met of zonder Digipass) en vult u de gevraagde gegevens in op het scherm. Bij uw eerste login zult u om veiligheidsredenen een nieuw persoonlijk wachtwoord moeten kiezen.

Hebt u enkel een kredietkaart bij ons? Dan hebt u geen Digipass nodig. Een gebruikersnaam en wachtwoord volstaan.