Beleggen en Sparen

Beleggerslexicon

Als u wilt starten met beleggen, leert u best eerst alle basisbegrippen. Wij leggen u elk concept uit in minder dan één minuut.

Verzekeringen

Beobank Home Secure

Verbonden alarmsysteem met 24/24 uur telebewaking. Vanaf 22€/maand

Vraag & Antwoord

Hoe stel ik mijn PIN-code in wanneer ik mijn nieuwe Digipass de eerste keer aanzet?

Wanneer u uw Digipass de eerste keer aanzet, vraagt hij u een PIN-code van 5 cijfers te creëren, waarbij u twee maal na mekaar een getal van 5 cijfers moet ingeven. Deze vraag krijgt u enkel bij het eerste gebruik van het apparaat wanneer u het inschakelt via de groene knop.

  1. Hou de groene ‘OK’ knop gedurende 3 seconden ingedrukt : de boodschap ‘New PIN?’ verschijnt op het scherm van uw Digipass.
  2. Geef een pincode van 5 cijfers van uw keuze in en druk op ‘OK’ : u krijgt de boodschap ‘Confirm PIN’.
  3. Geef nogmaals dezelfde pincode van 5 cijfers in en druk op ‘OK’ : op uw scherm verschijnt ‘New PIN (OK)’. Uw Digipass is nu klaar voor gebruik.
  4. Op uw Digipass verschijnt een code van 8 cijfers die u op uw Beobank Online scherm invult naast 'Digipass Code'.
  5. Hou de groene ‘OK’ knop gedurende 3 seconden ingedrukt om de Digipass uit te zetten.
  6. Deze pincode zal u vanaf nu nodig hebben bij elk toekomstig gebruik van uw Digipass.

Ik maak gebruik van Beobank Online en ik zou mijn rekeninguittreksels online willen ontvangen.

Voor uw bankrekeningen 
Kies de optie ‘Documenten en contracten’ onder de rubriek ‘Diensten’ in het menu.

Voor uw kredietkaart(en) 
Kies de optie ‘Inschrijving voor online uittreksels’ onder de rubriek ‘Transacties’ in het menu.

Vanaf nu hebt u online toegang tot uw uittreksels die gedurende 10 jaar bewaard worden vanaf het moment van uw inschrijving, en zult u maandelijks een e-mail ontvangen die u verwittigt wanneer een nieuw uittreksel beschikbaar is. U ontvangt geen uittreksels meer per post.

Wat moet ik doen als mijn telefoon gestolen wordt?

Zelfs dan zijn er verschillende zaken die u beschermen. Allereerst is er uw Beobank Mobile geheime code die de toegang tot uw rekeningen beveiligt. Daarnaast hebt u waarschijnlijk ook een toegangscode ingesteld die uw smartphone zelf beveiligt.

U kunt ook de toegang op uw telefoon blokkeren via Beobank Online in het menu Mijn Profiel > Mobiele applicatie.

Hoe kan ik Beobank Mobile activeren?

Als u Beobank Online al gebruikt, kunt u Beobank Mobile activeren door het volgen van de volgende stappen:

  1. Download de Beobank Mobile app via de App store die overeenkomt met uw smartphone.
  2. Open de app en kies de identificatie-methode die voor u van toepassing is: als u een Digipass hebt, kies dan het type van Digipass dat u gebruikt. Indien u geen Digipass hebt, kies dan de optie ‘Inloggen zonder Digipass’ (in dat geval zal u enkel toegang hebben tot uw kredietkaartgegevens).
  3. Identificeer u met uw Beobank Online gebruikersnaam en wachtwoord, en bevestig uw identiteit met uw Digipass indien u er een hebt.
  4. Registreer uw smartphone.
  5. Kies uw Beobank Mobile geheime code.

Als u Beobank Online nog niet gebruikt maar wel een Digipass ontvangen hebt, kunt u Beobank Mobile activeren door het volgen van de volgende stappen:

  1. Download de Beobank Mobile app via de App store die overeenkomt met uw smartphone.
  2. Open de app en kies de identificatie-methode die voor u van toepassing is. Identificeer u met uw gebruikersnaam en uw tijdelijke wachtwoord (die u gekregen hebt bij het openen van uw contract voor bankieren op afstand) en bevestig uw identiteit met uw Digipass.
  3. Wijzig uw tijdelijke wachtwoord in een permanent wachtwoord van uw keuze.
  4. Registreer uw smartphone.
  5. Kies uw Beobank Mobile geheime code.

Als u Beobank Online nog niet gebruikt en u geen Digipass hebt, dan zult u eerste moeten inloggen op Beobank Online met uw gebruikersnaam en uw tijdelijke wachtwoord (die u gekregen hebt bij het openen van uw contract voor bankieren op afstand) om een permanent wachtwoord van uw keuze aan te maken. Daarna downloadt u de Beobank Mobile app via de App store die overeenkomt met uw smartphone en activeert u Beobank Mobile door het volgen van de volgende stappen:

  1. Open de app en identificeer u met uw gebruikersnaam en uw permanent wachtwoord
  2. Registreer uw smartphone.
  3. Kies uw Beobank Mobile geheime code.

Werkt Beobank Mobile op alle types van smartphone?

De Beobank Mobile applicatie kan gebruikt worden op Apple (iOS versie 11.0 of hoger) en Android (versie 4.4 of hoger) smartphones en tablets.

Wat moet ik doen indien ik mijn Beobank Mobile code vergeten ben?

In dat geval moet u uw profiel uit de applicatie verwijderen. Daarna moet u opnieuw uw gebruikersprofiel registreren en een nieuwe Beobank Mobile geheime code kiezen.

Is het telebewaking systeem van Beobank Home Secure PRO aangepast voor het gebruik door medewerkers?

• Dit gebruiksvriendelijke telebewaking systeem is geschikt voor verschillende gebruikers. Op het toetsenbord kunt u tot 9 vertrouwelijke toegangscodes instellen die u kunt toekennen aan bevoegde personen. Zo komt u te weten wanneer het systeem in- of uitgeschakeld wordt. Zo kunt u bijvoorbeeld per SMS of email te weten komen welke gebruiker het alarmsysteem inschakelt bij het sluiten van de lokalen.

• Ook kunt u kiezen voor afstandsbedieningen waarmee u het alarmsysteem in- of uit kunt schakelen als u zeer dichtbij bent of binnen de lokalen.

Hoe kan ik toegang krijgen tot Beobank Online?

Vraag een Beobank Online toegang in uw Beobank verkooppunt. Zij bezorgen u uw gebruikersnaam, uw initieel wachtwoord, en uw Digipass als u houder bent van een zichtrekening.

Om in te loggen klikt u op de Beobank Online,  kiest u het type login (met of zonder Digipass) en vult u de gevraagde gegevens in op het scherm. Bij uw eerste login zult u om veiligheidsredenen een nieuw persoonlijk wachtwoord moeten kiezen.

Hebt u enkel een kredietkaart bij ons? Dan hebt u geen Digipass nodig. Een gebruikersnaam en wachtwoord volstaan.

Kan iedereen itsme® gebruiken?

Iedereen die ouder is dan 18 jaar én een Belgisch eID, een Belgische SIM-kaart en een iPhone of Android-smartphone heeft, kan een digitale identiteit bij itsme® aanmaken. Een itsme®-account kan slechts voor 1 gsm-nummer worden aangemaakt. En éénzelfde gsm-nummer kan niet gebruikt worden voor verschillende itsme®-accounts.

Hoe maak ik mijn itsme®-account aan met mijn e-ID-kaart (elektronische identiteitskaart)?

Om itsme® te kunnen gebruiken, moet u eerst de itsme®-app downloaden op uw smartphone via de App Store of Google Play. Vervolgens koppelt u via een computer uw identiteitsgegevens aan uw itsme®-account met behulp van uw eID (elektronische identiteitskaart) via deze link.

Volg de stappen op de itsme® website:

  1. Geef uw gsm-nummer en e-mailadres in. Bevestig uw gegevens.
  2. Steek uw eID-kaart in de kaartlezer en bevestig uw identiteitsgegevens. Bij deze stap kan het zijn dat u de Connective-software of plug-in, en die van uw kaartlezer, moet installeren indien u dat nog niet eerder hebt gedaan.
  3. Teken het itsme®-contract door de pincode van uw eID-kaart in te geven.
  4. Uw identificatietoken (6 karakters) zal op het scherm verschijnen

Volg nu de stappen in de itsme®-app op uw smartphone:

  1. Geef uw gsm-nummer in.
  2. Geef uw identificatietoken in (6 karakters).
  3. Geef de controlecode (5 cijfers) in die u via sms hebt gekregen.
  4. Kies uw itsme® PIN-code van 5 cijfers en bevestig uw code.

Indien uw smartphone vingerafdrukherkenning ondersteunt, kunt u deze, indien u dat wenst, makkelijk activeren.