Vraag & Antwoord

Zijn er in deze verzekering bepaalde risico's uitgesloten?

Bepaalde risico's zijn uitdrukkelijk uitgesloten in deze verzekering. Een van de uitsluitingen is het overlijden als gevolg van zelfmoord in de eerste 12 maanden na onderschrijving van de verzekering. De volledige lijst van uitsluitingen vindt u in de algemene voorwaarden van Protect Invest.

Bovendien kan de verzekeringsmaatschappij de tussenkomst weigeren indien de medische verklaringen die werden afgelegd bij de onderschrijving van de polis niet in overeenstemming blijken te zijn met de gezondheidstoestand van de verzekerde op dat ogenblik.

Wat te doen bij een schadegeval?

Indien er zich een schadegeval zou voordoen, kunt u contact opnemen met een Beobank verkooppunt of rechtstreeks met de verzekeringsmaatschappij North Europe Life Belgium. Zij zullen u helpen bij de samenstelling van het schadedossier, zodat het schadegeval zo snel mogelijk kan worden afgehandeld.

Heb ik recht op bedenktijd?

Na aanvang van uw polis Hypo Security Plan hebt u een bedenktijd van 30 dagen waarin u het contract, met onmiddellijke ingang vanaf de schriftelijke kennisgeving, kosteloos kunt opzeggen. Eventueel betaalde premies zullen u volledig worden terugbetaald. Na deze bedenktijd kunt u ook de afkoop van de polis vragen mits het schriftelijk akkoord van de kredietgever. In dat geval zal de waarde van de afkoop, berekend overeenkomstig de algemene voorwaarden, worden terugbetaald.

Elke vraag voor beëindiging/afkoop dient schriftelijk te worden aangevraagd (gedateerd en getekend) aan North Europe Life Belgium, Pleinlaan 11 te 1050 Brussel.

Zijn er in deze verzekering bepaalde risico's uitgesloten?

Bepaalde risico's zijn uitdrukkelijk uitgesloten in deze verzekering (meer details vindt u in de algemene voorwaarden van de polis). Een van de belangrijkste uitsluitingen is het overlijden als gevolg van zelfmoord in het eerste jaar na onderschrijving van de verzekering.

Bijkomend kan de verzekeraar tussenkomst weigeren indien zou blijken dat uw medische verklaringen bij aanvang van het contract niet stroken met uw werkelijke gezondheidstoestand.

Hoe wordt de polis beëindigd?

U beschikt over een bedenktijd van 30 dagen vanaf de aanvang van uw verzekeringspolis. Tijdens deze periode hebt u het recht om het contract zonder kosten op te zeggen, met onmiddellijke ingang na schriftelijke kennisgeving aan de verzekeraar. Alle eventueel reeds betaalde premies worden volledig terugbetaald.

Na de bedenktijd kunt u uw polis annuleren via een aanvraag tot afkoop of de premiebetaling schorsen onder de kosten en voorwaarden vermeld in de algemene voorwaarden.

De aanvraag tot opzegging van uw polis dient schriftelijk, ondertekend en gedateerd gericht te worden aan North Europe Life Belgium, Pleinlaan 11 te 1050 Brussel. De opzegging gaat in op het ogenblik van ontvangst van de schriftelijke kennisgeving aan North Europe Life Belgium.

Zijn er in deze verzekering bepaalde risico’s uitgesloten?

Bepaalde risico’s zijn formeel uitgesloten. Meer details hierover vindt u in de algemene voorwaarden van de polis. Een van de belangrijkste uitsluitingen is het overlijden als gevolg van zelfmoord in het eerste jaar na intekening op deze verzekering. Bijkomend kan de verzekeraar tussenkomst weigeren indien zou blijken dat uw medische verklaringen bij aanvang van de polis niet stroken met uw werkelijke gezondheidstoestand op dat ogenblik.

Door welke verzekeringsmaatschappij wordt het Uitvaartplan onderschreven?

Deze verzekering wordt onderschreven bij North Europe Life Belgium, verzekeringsonderneming naar Belgisch recht toegelaten onder NBB nummer 0956 (K.B. 04/07/1979, B.S. 14/07/1979). Maatschappelijke zetel: Pleinlaan 11 – 1050 Brussel (tel. 02 789 42 00 – fax 02 789 42 01) BTW BE 0403 217 320 RPR Brussel IBAN: BE 31 9540 1981 8155, BIC: CTBKBEBX.

Verzekeringstussenpersonen van North Europe Life Belgium:

  • Beobank NV/SA, verzekeringsagent, FSMA 19688 A, Generaal Jacqueslaan 263g, 1050 Brussel, BTW BE 0401.517.147, RPR Brussel,
  • Agenten of makelaars toegelaten door de FSMA als verzekeringstussenpersoon.

Hoe sluit ik het Gezinsbeschermingsplan af?

  • U vervolledigt en ondertekent, indien van toepassing, een verzekeringsvoorstel, evenals de verklaring van goede gezondheid of de eventuele medische vragenlijst(en).
  • U ondertekent de verzekeringspolis.
  • U betaalt de periodieke (of eenmalige) premie op de vervaldatum vastgelegd in de bijzondere voorwaarden, gedurende de periode die in de polis is bepaald. Bij een maandelijkse of trimestriële premie zal North Europe Life Belgium de betaling vragen via SEPA-domiciliëringsmandaat.

Wat indien ik kom te overlijden?

Bij overlijden van de verzekerde tijdens de duurtijd van de polis wordt het in de polis vermelde bedrag uitgekeerd aan de begunstigde(n), desgevallend volgens de rang die u in uw polis aan hen hebt toegekend. Opdat North Europe Life Belgium dit verzekerd bedrag zou kunnen uitbetalen aan uw nabestaande(n), moeten de volgende documenten worden opgestuurd:

  • een uittreksel van de overlijdensakte van de verzekerde;
  • een attest van overlijden, in te vullen door de arts die de verzekerde heeft verzorgd;
  • een kopie (recto-verso) van de identiteitskaart van de begunstigde(n);
  • desgevallend, een akte van bekendheid of enig ander document waarin de rechten van de begunstigde(n) zijn vastgelegd;
  • het exemplaar van de polis in het bezit van de verzekeringsnemer of een verklaring van verlies van de polis, ondertekend door de begunstigde(n).

Hoe sluit ik het Uitvaartplan af?

  • U vervolledigt en ondertekent, indien van toepassing, een verzekeringsvoorstel, evenals de verklaring van goede gezondheid of de eventuele medische vragenlijst(en).
  • U ondertekent de verzekeringspolis.
  • U betaalt de periodieke of eenmalige premie op de vervaldatum vastgelegd in de bijzondere voorwaarden, gedurende de periode die in de polis is bepaald. Bij een maandelijkse of trimestriële premie zal North Europe Life Belgium de betaling vragen via SEPA-domiciliëringsmandaat.